woensdag 1 oktober 2008

Dag 6


9u15: Deze morgen hebben we een telefoontje gehad van het ziekenhuis dat de operatie deze morgen gaat gebeuren aan haar bed, om geen onnodig gevaarlijke verplaatsingen te doen.
Denk heel hard aan haar, ze heeft het nu nodig...

10u45: Ons hart sloeg weer een slag over, want de telefoon ging zonet. Gelukkig geen slecht nieuws! De operatie is afgelopen. De situatie van ons Greetje is stabieler dan vanmorgen. Straks gaan we op bezoek en hebben we ongetwijfeld meer nieuws. Het duimen, bidden, denken, hopen en alle kaarsjes hebben hun werk al goed gedaan tot nu toe! Bedankt iedereen!
Ondertussen is het zonnetje weer gaan schijnen en we weten allemaal dat dit ons meisje extra kracht geeft.

15u00: Ze hadden ons gewaarschuwd dat de toestand van Greet met ups en downs zou zijn. Toch blijft slecht nieuws hard aankomen. We kregen een update van de totale toestand van Greet. Het ziet er niet rooskleurig uit. Ze zal hard moeten vechten. Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat haar toestand, gezien de aard van de verwondingen, nog redelijk goed is. Daar is het lichtpuntje waar we ons alweer aan optrekken. Die Greet gaat het halen! Maar hou die kaarsjes nog maar even aan en die vingers nog maar even gekruist!!

20u45: Terug van het avondbezoek. Geen verslechtering, geen verbetering. Stabiel dus. Het grote gevaar komt nu van de benen, de grootte van de verwondingen maakt dat infecties onvermijdelijk worden en dat is nu de grootste zorg. Dat en afstervend weefsel dat het lichaam verziekt. Momenteel is dat onder controle maar het risico blijft heel groot. Greets beste vriend(inn)en zijn nu hier. Ze zijn erg aangeslagen maar ze stralen optimisme uit en ze zijn niet van plan stil te blijven zitten afwachten. En gelijk hebben ze, blijven hopen en duimen en vingers kruisen.

De blijken van medeleven zijn overdonderend. We hadden dat nooit voor mogelijk gehouden, en daardoor vertrouwen we er ook op dat er nog meer onmogelijke dingen kunnen gebeuren...

37 opmerkingen:

Tom zei

We houden de vingers gekruist !

ivo zei

doen we

ivo zei

Luc, je bent altijd haantje-de-voorste met computers, etc. Nu ben je er met een blog waar we met Greet kunnen meeleven. Ongelooflijk hoe je de kracht hebt om dit alles zo sereen en doorleefd neer te schrijven. sterkte. We volgen jullie relaas en hopen op een happy-end binnen afzienbare tijd.

Eva Herbots zei

Het kaarsje brandt hier zoveel mogelijk voor Greet! Ook tijdens dit spannende moment, denken we extra aan haar.
Sterkte,
Eva

Veerle zei

Ik denk heel, heel fel aan Greet.
Ook al ken ik haar alleen maar via Mimi's verhaal en via dit blog en de mooie foto's die haar papa bijna dagelijks verandert, ik leef echt heel sterk met jullie mee!

Elien Gillaerts zei

Kom op, greetje! We denken allemaal aan je. xxx

collen zei

Beste Luc,
Ik vernam het slechte nieuws aangaande uw dochter. Ik wens u oprecht veel sterkte en hoop dat Greet spoedig volledig hersteld zal zijn.
Désiré Collen

Hilde zei

veel sterkte, Ria & Luc, heb een kaarsje branden voor Greet.

Unknown zei

We denken allemaal heel veel aan jullie. Veel sterkte.Moesten we ergens van nut kunnen zijn laat het ons weten!!!

Johan, Lucy, Leen & Rik

Unknown zei

ik leef heel hard met jullie allemaal mee.
het deed me heel veel pijn dit nieuws te vernemen.
ik wens jullie allemaal inclusief Greet heel veel moed en sterkte!!!
tine (de dochter van paula van de wereldwinkel)

Arvid Van Essche zei

Er gaat geen moment voorbij dat we niet aan haar denken.

Annekatrien zei

Hey Greet,
vreselijk om te horen dat jij zo'n ongeluk hebt gehad. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe!
Annekatrien van in de lagere school

Unknown zei

Verschrikkelijk om te horen wat er gebeurd is. Ik denk veel aan jullie en vooral aan Greet. Ik duim dat alles goed komt!

Sarah (een mede klein meisje uit het grote HHH)

Mark valkenborg zei

Dag Luc,Ria en Kinderen,

Wij leven intens met jullie mee!
Heel veel sterkte wensen wij jullie toe in deze zeer, zeer moeilijke periode.
Wij hopen op een een volledig herstel van Greet, daarvoor bidden wij tot onze Virga Jesse.
Moed houden!

Tante Huguette, Nonke Mark, Petra en Stijn

Unknown zei

Heb net het vreselijke nieuws vernomen. Ik heb sinds 8 maanden een dochter en kan me zelfs niet beginnen voorstellen wat dit als ouder moet betekenen.
Ik wens jullie heel veel kracht, dat jullie er kunnen zijn voor jullie wonderlijke dochter en voor elkaar.
Bart (vakantieverantwoordelijke van Koning Kevin)

Unknown zei

Kom op Greet ! Mijn gedachten zijn alleen nog maar bij u!
Blijf vechten en winnen!

xxx dikke kus

Oma zei

Het bidden heb ik verleerd met de jaren. 't Zou anders wel een troost en steun zijn in deze bange dagen. 'k Heb al wel vaak heel,heel intens geroepen:"Greetje, Greetje, blijf bij ons!". Hopelijk hoort ze het en luistert ze, prinsesje...
Oma

Het grote boek van Florien zei

Komaan Greetje, blijven gaan! Al mijn positieve gedachten gaan naar jou!

Gil zei

Wij vernamen het slechte nieuws over Greet. Samen met nog vele andere vrijwillig(st)ers en collega's duimen wij voor haar. Sterkte aan allen...


Gil (coördinator Koning Kevin vzw)

Loree zei

Greet geef niet op!!!
Je bent zover geraakt dus de rest moet ook nog lukken!

Wij zitten altijd met jou in onze gedachten!

Veel Liefs
Lore & de rest thuis

Danny Huylebroeck zei

Beste Ria en Luc,
gans Celgen/VIB7, zoals reeds bleek, leeft met jullie mee via deze blog en wenst jullie heel veel sterkte. Wij hopen allen voor het spoedigst mogelijk herstel.
Danny Huylebroeck

iNe zei

ongelofelijk hoe snel een ongeluk gebeurd is...
via Kaat ben ik op deze blog terecht gekomen, en sinds zondag volg ik de verhalen op de voet!!
zo'n optimistische, blije meid, met zo'n optimistische zus moet er zeker wel doorkomen!!!
ik duim alleszins mee vanuit Dilbeek!!!
heel veel sterkte nog voor jullie allemaal in deze loodzware dagen!!

iNe. (studiegenootje Kaat)

goele zei

Beste Ria en Luc,
Ik bewonder jullie sterkte en vertrouwen. Dat zal Greet absoluut steunen om er door te komen. Een mens is sterker dan men denkt, zeker Greet die ik vooral van foto's, filmpjes en verhalen ken. Ik denk dagelijks aan jullie en jullie sterke dochter. Goele (mama van Michiel, kook- en reismaatje van Greet)

Unknown zei

Je kan het, meisje! Meer en meer mensen voelen met jou & je familie mee.
Joa

David zei

Verschrikkelijk hoe iemands leven van de ene op de andere dag kan veranderen! Ik leef samen met de rest van 3 toerisme enorm hard met jullie mee. Ik vind het ook enorm moedig dat jullie als ouders dit allemaal voor ons doen. Respect daarvoor! Hopelijk kunnen we haar spoedig weer verwelkomen in onze klas. Ik hoop samen met jullie op het aller allerbeste voor Greet! Kom op meid!

Veel sterkte!
David

Liesje zei

Koekelberg duimt ontzettend hard voor Greet! veel sterkte!

Sisce, Peter, Ellen en Liesje

tante els zei

Ria, Luc,

Ik volg jullie berichtjes 3 keer per dag.
Bedankt voor de mooie, gevoelige, hartverwarmende manier waarop jullie ons op de hoogt houden.
Er gaat nauwelijks een minuut voorbij zonder dat ik aan haar denk. en aan jullie. Aan wat jullie nu moeten doormaken.
Ik wens jullie allemaal onnoemelijk veel sterkte!

opvangjuf zei

Beste Ria,Luc,Kaat en Steven
Ik ben Marleen, de opvangjuf van Dekraal rijweg en mama van Joke Van Minnebruggen, die bij Kaat in de klas heeft gezeten.
Ik wens jullie heel veel moed en sterkte in deze moeilijke dagen.Het zal nog een moeilijke, lange en zware tijd worden maar met de steun van vrienden en familie en vooral van jullie onder elkaar gaat dat lukken.Er zullen nog moeilijke momenten komen maar ook mooie en veel momenten van denkbaarheid.Het moet verschrikkelijk zijn om je kind te zien lijden want je kind is toch je hart,ziel en bloed he.Ik bewonder ook hoe jullie elke dag weer ons op de hoogte houden over Greet op deze blog. Samen met de kinderen uit de opvang hebben we een mooie tekening gemaakt die ik jullie zal bezorgen. Nog heel veel sterkte en kracht en vooral veel steun aan elkaar! Marleen

Leentje Michiels zei

Donderdag avond reed ik iets later terug richting Herent, en zag de verschillende hulpdiensten staan aan een vrachtwagen en een jonge vrouw, liggend aan het wiel. Met een klein hartje reed ik verder naar huis, hopend dat alles goed zou komen.
Vandaag te weten gekomen dat het greet is.
ik duim elke dag voor haar dat ze snel terug beter zou worden.
Veel sterkt greet en heel de familie. Hier zal ook een kaarsje blijven branden tot het weer helemaal beter is met haar.

Unknown zei

hej Greet,

ook enorm veel sterkte gewenst van Arnoud Hendrickx, leraar op onze school en vooral mede-eigenaar van de twee gigantische roze konijnen!

(en ik blijf natuurlijk ook duimen)

dannybackx zei

Luc en Ria,

Ik was er niet goed van toen ik dit allemaal las. Hou er de moed in, want moeilijk gaat ook, als je er maar blijft in geloven. Hou dat draadje waar Greet aan hangt goed vast!
We duimen voor jullie.

Nathalie zei

Komaan Greet blijven doorgaan!
Wij weten dat je dat kan.
Hasselt en omstreken duimen voor jou.

mouch zei

Beste Luc en Ria,Kaat,Roel,

Ook wij branden regelmatig een kaarsje voor jullie Greetje. Bedankt dat wij als buitenstaander ook de situatie mogen volgen.
Nog veel sterkte voor jullie allemaal
familie Marcel en Mouch Deprins-Van Roey en kinderen

Lucia Van Rompuy zei

We kennen Greet het best via de hechte vriendenkring van onze zoon Arvid. Zelf ken ik Greet als leerlinge uit de 1ste graad HHH. Af en toe namen we haar met de auto mee van school naar huis.
We vinden het verschrikkelijk wat haar overkomen is en leven erg met de hele familie mee.
Greet is een sterke meid, we moeten blijven geloven dat alles weer goed komt... alles op zijn tijd.
We duimen en wensen jullie het allerbeste toe.
fam. Van Essche-Van Rompuy

Kelly zei

Heel 3 Toerisem staat achter jouw Greet, je bent misschien niet in de klas maar je bent er altijd in onze gedachten. Ik weet dat je sterk bent, blijf vechten, iedereen kruist de vingers voor u.
Veel moed en sterkte aan de familie.

mieke zei

We leven al enkele dagen erg mee , mede door de bewonderenswaardige berichtgeving van de papa.We proberen ons voor te stellen wat een storm van gevoelens er door je raast als dit één van je kinderen overkomt maar we vermoeden dat hoop overheerst, hoop en kracht om mee te vechten met Greet, want zij doet dit al zes dagen, met succes. Zij houdt vol en dat is een heel goed teken.
Veel veel moed, Mieke en André(ouders van een vriendin van Greet)

rita en wilfried rumst zei

Luc en Ria wij wensen U veel sterkte.Wij duimen voor Greet en hopen op een goede afloop.Wij volgen jullie alle dagen op het scherm.