maandag 13 oktober 2008

Dag 18


8u: Een rustige nacht. Voor Greet tenminste. Wij hebben weer een hele nacht liggen woelen. Gisteravond maakten de metertjes naast haar bed rare bokkensprongen. We mogen daar van de verpleger eigenlijk niet naar kijken, en hij scheen zich ook absoluut niet ongerust te maken daarover. Maar ja, je kijkt toch, en dan kan je niet slapen.
Vanmiddag krijgt ze weer een operatie, enkel aan haar buik ditmaal. Ze is niet terug op haar kamer verwacht tegen het bezoekuur, dus waarschijnlijk hebben we pas vanavond weer meer nieuws.

20u: Dag Greet. Dit berichtje is voor jou. Voorlopig hang je aan veel te veel buisjes, draadjes en slangetjes om iets aan dit briefje te hebben, maar er komt een tijd, hopelijk binnen niet te lange tijd, dat je dit kan lezen, en, even hopelijk, heb je er dan iets aan. Vandaag hebben we je bloed zien passeren. Door een buisje naar een machine, heel high-tech, heel doorzichtig zodat we je bloed goed kunnen zien. En het zag er mooi uit, proper. En vanuit de machine ging het terug door plastic slangetjes, je lichaam binnen. Op die manier is het goed, reinigend. Op die andere manier was het niet goed, maar dat is nu achter de rug. Slaap nu maar, Doornroosje.

12 opmerkingen:

geertrui en hans zei

Lieve mensen,

we denken (nog altijd) hard aan jullie. Moed, moed ...
Greet is een vechter, da's duidelijk. We duimen en sturen via deze weg een warme knuffel.

Geertrui en Hans en de drie musketiers Wannes, Zeger en Arend

Unknown zei

Ook hier blijft haar kaarsje branden!
Marijke en Philippe en de kids

tante els zei

Hartverscheurend. Wat een raak woord.
Dat zijn jullie berichtje ook. Ik hoop dat alle gedachten en wensen die jullie richting uitgaan jullie de kracht geven om vol te houden.

Moed!

Els

Het grote boek van Florien zei

vingers en tenen zijn hier nog steeds gekruist! Komaan Greet
veel moed x magali

Veerle zei

Weer zo'n mooie foto van Greet, het is toch zonde dat aan zo'n mooi kind zo'n vreselijk ongeval moest overkomen. Maar uit al de dagelijkse verslagen kunnen we afleiden dat Greet het niet zal opgeven, ze is heel dapper en wij houden van haar!

Veerle

Gunther zei

Beste Luc, Ria en familie,
Zojuist heb ik pas het nieuws vernomen. Ik leef enorm met jullie mee en zo te lezen op de blog ben ik niet alleen. Het lijkt ook uit de vele berichten dat Greet een enorm sterke madam is die er zich langzaam maar zeker doorheen slaat. Nelles is een sterk geslacht! ENORM VEEL BETERSCHAP EN MOED GEWENST van ons allemaal.
Gunther (ex-Celgen collega), Hilde, Robin, Eveline, Steven en Emilie (onze jongste spruit, bijna 1j)

Katrien zei

Best Luc en familie,

Ook tot in Engeland is het bericht geraakt.
Ik voel erg met jullie mee en hoop dat alles in orde komt met jullie dochter/zus.

Veel sterkte,

Katrien Faes
(ex-collega Galapagos)

Karen Strobbe zei

Beste ouders, broer en zus en vooral Greet zelf,

Deze periode is slopend druk voor mij en iedere avond als ik na de lange werkdag nog mijn computer aanzet, klik ik altijd eerst door naar jullie blog om te zien hoe het met Greet gaat.
En iedere dag weer lees ik jullie verhaal en keer op keer word ik er stil van... beseffend dat het leven zo kwetsbaar is.
Keer op keer, dag na dag lees ik dat je de doorzetter bent die ik altijd in jou heb gezien.
Keer op keer, dag na dag zie ik je bij de gidsbeurt in Brugge voor Café 'Het schrijverke' staan en een gedicht van Guido Gezelle brengen.
Keer op keer, dag na dag denk ik aan jou.
Keer op keer, dag na dag hoop ik dat je plots in de les Duits zal zitten, alsof er niets is gebeurd.
Keer op keer, dag na dag hoop ik dat je snel weer de vrolijke, creatieve en enthousiaste Greet bent die ik ken.

Veel sterkte aan allen!

Karen Strobbe
Docent Erasmushogeschool Brussel

Unknown zei

hallo ouders van Greet,
elke avond bij het openen van mijn pc lees ik jullie nieuws, inderdaad zoals jullie zeiden hartverscheurend..
dikwijls besef ik nu dat de kleine voorvalletjes met mijn eigen jongens maar niemanddalletjes zijn , en zou ik jullie plaats moeilijk kunnen innemen .Ik wens jullie veel sterkte en zie uit naar elk beetje positief nieuws....
een dikke knuffel van ons allen hier uit zaventem,
anne

RockAndrest zei

Beste Greet en ...

Hoop is het enige echte dat doet leven dus geef dit vooral niet op!

Ik lees jullie verslag dagelijks en leef met jullie mee!
Ik kan onmogelijk voelen wat in jullie moet omgaan maar weet dat velen voor jullie en Greet hopen, hopen op een goed herstel en terug wat licht in jullie leven!

Ik, mijn vriendin en ons heel gezin denken dagelijks aan jullie !!!

Andy, Vallina, Marcel en Mariane

stephanie vander goten zei

Gritzel snitzel!
Ik denk aan je!
Zal hier de leukste spulletjes zoeken, dan krijg je die binnenkort zekerwel, om de kamer op te zetten/hangen/stickeren als je knallers van ogen opengaan :)
Dikke zoen,
Stephanie in Japan (sint-lucas)

caroline zei

Hej Greet,

Ik heb pas gisteren gehoord wat er met jou gebeurd is, ... zo vaak zien we elkaar niet meer, maar ik vond het echt vreselijk om te horen! Ik hoop dat je niet te veel pijn hebt en weet dat ik aan je denk!
Dikke kussen van caroline (cassi=))