zaterdag 4 oktober 2008

Dag 9



Greets toestand is vannacht weer stabiel gebleven. Stabiel is een woord waar we deze dagen heel content mee zijn. Toch had ik het heel graag vervangen door "goed", "beter" of "geweldig". Maar we mogen zeker niet klagen nu, na de zware ingreep van gisteren konden we ons aan dipjes verwachten, dingen die haar van stabiel naar "niet zo goed" brengen, maar dat is dus niet gebeurd. STERKE MEID!!!. Vandaag worden de verbanden ververst maar verder gaat ze met rust gelaten worden. Daardoor kan ze weer wat verder aansterken.

15u: Onze Greet ziet er weer een ietsie pietsie beter uit. Wat minder gezwollen, en de donorhuid lijkt goed aan te slaan. Ze is vanmiddag even wakker geweest en ze heeft gereageerd op vragen van de arts, geweldig hé. Én ze heeft al twee bezoekjes gehad van Josep die speciaal daarvoor van Barcelona is komen overvliegen. Dat zal haar zeker goed doen.
Vanaf vandaag moet iedere bezoeker in een steriel pakje, handen wassen, mondmasker en handschoenen, om de kans op infecties te minimaliseren. Stel je voor, je wordt wakker en je ziet drie gemaskerde gezichten boven je hangen...

20u: We hebben nog eens met een dokter gesproken, en ook die was positief over de vooruitgang. Dat wil niet zeggen dat ze buiten levensgevaar is, maar ze begint toch stilaan uit de gevarenzone te komen. Tenminste wat haar algemene conditie betreft. De verwondingen aan haar buik en benen baren nog wel steeds zorgen. We weten al zeker dat het een zeer lange tijd zal vergen voor die weer gesloten zijn.
Haar vriendinnen hebben een muziekdoosje meegegeven, dat heel fijntjes "La vie en rose" speelt. We kunnen nog niet veel voor haar doen, maar we zijn ervan overtuigd dat dat muziekje door haar slaap heendringt en haar goed doet.

21u: Meer nieuws. We (Kaat, Roel en Cove) zijn net terug van het late bezoek. Haar gezicht was vandaag minder gezwollen, vooral haar lippen. Ze lijkt nu ietsje minder op Angelina Jolie :-). Ze ziet er nog een beetje geel uit van het bloed dat ze kreeg en de antibiotica zorgen voor uitslag op haar huid, maar verder ziet ze er al beter uit dan gisteren. En nog iets: Ze heeft gereageerd op ons bezoek! Ze probeerde iets te zeggen (wat natuurlijk niet lukte), bewoog haar ogen, en fronste toen we iets zeiden wat ze niet begreep. Het was fantastisch om eindelijk terug te ervaren dat er leven in haar zit! Dat ze iets zelfstandig kan, zonder hulp van machines! Ook al mag het eigenlijk niet, we zijn toch euforisch!!
De verpleegster vertelde dat we dit de komende dagen nog zullen meemaken. Als haar toestand blijft zoals ze is, zal ze tussen de verzorgingsmomenten en de operaties minder verdoving krijgen. Zo wordt ze langzaam aan wakker en kan ze terug zelfstandig beginnen ademen. Dit wordt natuurlijk allemaal in kleine stapjes opgebouwd.
Wat een superwijf, die zus van mij!!!

Kaat



Van Oma voor Kaat

19 opmerkingen:

Tom zei

Langzaam maar zeker Greet. Zo kom je er zeker door !

Annelies B zei

Yes! Greet doet het goed.

Volhouden!

Slapen wij 's nachts ook weer wat beter... :)

De duimen blijven hier omhoog en de vingers gekruist.

veel groetjes en sterkte
De Windmolenaars

Nathalie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nathalie zei

De naam Greet betekent: Dochter van de zee, kind van het licht.
Met zo een naam en dan nog dat persoontje dat erachter zit kan het niet anders dat je blijft vechten. Kop op Luc, Ria, Kaat en Roel, het woord "stabiel" klinkt voor ons al even verlichtend als "goed". Langzaam maar zeker en met veel van dat stabiel en weinig downs,met vele duimen in de lucht en kaarsjes in de woonkamers. Zo veel mensen die je graag zien...Go, Greet, Go wij denken aan jou.

Oma zei

Een dikke proficiat aan Kaat die deze week vrijaf genomen heeft om thuis "de boel draaiend" te houden. Ook haar optimisme en haar zin voor (soms zwarte) humor heeft de spanning vaak draaglijker gemaakt. Een boeketje "geel en rode" rozen heeft ze echt verdiend!!!

ellen zei

Voor de eerste keer op de blog, ben nl. nog niet op internet geraakt.
Het is nogal overweldigend, maar echt een heel goed idee.
Zoiets hoor je op het nieuws, op de radio door weet-ik-veel-wie, of heel neutraal uit de mond van Wim de Vilder, over 'een persoon'. Tot het opeens bij een lief vrolijk mooi springerig meisje gebeurt dat je kent vanop fijne feestjes en gezellige avonden boven het gevaar, bij Kaat en Cove. En van grappige verhalen van haar zus Kaar, over haren knippen of familiefeesten ofzo. Waaraan je merkt dat ze haar supergraag ziet, net als heel de familie.
Wonder boven wonder is ze al zo ver geraakt. Hoedje af.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en steun en hoop de hele tijd.
En Kaat en Cove, als je eens wil roepen, wenen, lachen, zagen, je gedachten verzetten,... altijd he.
Veel sterkte.
Ellen

Oom Wim zei

Greetje,

Elke dag wordt het zijden draadje, waaraan je bengelt, een beetje dikker.

Binnen enkele weken heb je een vislijntje, na enkele maanden een touwtje. Binnen een jaar of zo kan je weer aan sleuren en zwieren aan die die dikke koord.

Dikke proficiat aan Katootje en Cove, om Ria en Luc ouders zo overeind te houden.
Ik ben zeker dat ze gelijk hebben met hun onstuitbaar optimisme!

Lisa zei

Liefste Greet,

Ik lees nu met volle aandacht deze blog die overduidelijk met veel liefde wordt gemaakt.

Ik heb je al heel lang niet meer gezien (alsin: al menige jaren), maar dit lezend stokte mijn adem. Weet dat ook ik hard aan je denk en je vechtlust ontzettend bewonder. Doe voort zoals je bezig bent. Je bent zo dapper aan het strijden.

Mijn eeuwige bewondering voor hetgeen je nu aan het presteren bent heb je alvast gewonnen.

Lisa (Vereertbrugghen)

Anoniem zei

Gelukkig zien de berichten er al lang niet meer hetzelfde uit als een week geleden...

Blijven gaan Greet!!

Eva.Sieben zei

Lieve Greetje,

Ik heb net gehoord van Klara wat jou allemaal overkomen is. We hebben elkaar al heel lang niet meer gezien. We waren vriendjes in de lagere school en vormden een klein vriendengroepje met Klara, Emilie, Eva (ikke) en jij natuurlijk maar dan zijn we elkaar uit het oog verloren MAAR natuurlijk niet vergeten!! Ik duim echt heel hard voor jou en wens je enkel het aller- aller beste. Ook voor je mama en papa en broer en zus en hond ( Falca? ) veel moed en sterkte. Ik hou zeker je blog goed in het oog en zoals ik het gelezen heb, ben je een super sterke! Veel knuffels van een zeer oude Rijweg en Centrum vriendin,

Eva Sieben

Esther zei

Lieve Greet,

als ik aan je denk dan komen de volgende woorden meteen in me op: vrolijk, lief, babbelaar, enthousiast, optimistisch, ... en nog zoveel meer!
Maar ook doorzetter en volhouder passen bij jou! En dit kan je nu nog eens bewijzen!

Heel veel sterkte allemaal!!!

Esther (ex - studente van de lerarenopleiding KHL)

Oma zei

Die Greet! 't Is toch geen gewoon!
Een schooljaar Ecuador (met veeeel buitenlandse studenten), 6 maanden Italië (een tekeningske is niet nodig zeker) en in Parijs !? valt ze dan voor een knappe Spanjaard?!!!! Enfin, 'k heb er 3 zoentjes van gekregen en mijn dag is goed. Als ik die 3 zoentjes van Greet ook nog eens krijg gauw, dan zijn we er helemaal
Welkom in de familie Josep!

Oma zei

Er is daar ook nog zo'n plaatje van Bart Van den Bossche of zo: ALLES KOMT GOED. 'k Ga dat zeker zoeken voor Greet

Hanne zei

Komaan Greet!
Ik had u nog beloofd om samen me de hele nichten- en nevencrew te blaybacken op de Backstreet Boys,
en daar komt ge ni onderuit!

volhouden nicht!

Martine zei

Ik was geschrokken toen ik het nieuws las. Ik denk dikwijls aan jullie. Ik heb mijn dochter in een verkeersongeval verloren.
Heel veel moed en beterschap toegewenst!
Greet, Volhouden!

Martine Louckx

Damienne zei

Beste Greet,
Beste Ria, Luc en Kaat,

Dit is Damienne, de mama van Gil, Greets school- en uniefvriend en beiden gingen ze op AFS ervaring (Ecuador en Nieuw Zeeland)... . Luc en ik hebben ook samen op 't LUC gezeten.
Gil kwam vanavond thuis eten en vertelde me van Greet.... ik ben er ondersteboven van... ik heb zelf vier kinderen...
Ik zal jullie morgen bellen, nu ben ik te emotioneel.
UZ Gasthuisberg, beter kan niet denk ik. Door mijn job ben ik veel in contact me hen en ik ben altijd onder de indruk geweest van wat ze kennen en kunnen.
Geef Greet een aai over haar wang en zeg haar dat er nog iemand bijgekomen is die aan haar denkt!
Ik wens jullie allemaal héél veel sterkte... het woord klinkt flauwtjes voor wat ik bedoel... er moet een beter woord voor bestaan, ik vind het niet!
Ik denk aan jullie,
Damienne
(0497 421 993)

Liesje zei

Wat een vrouw die Greet! Ongelooflijk sterk! Kaat en Cove, we staan dag en nacht voor je klaar!

Liesje

Lucia Van Rompuy zei

We volgen de evolutie van Greet op de voet. We zijn blij te lezen dat ze toch elke keer weer wat vooruitgang boekt!
Tijd heelt alle wonden, figuurlijk én letterlijk. Met veel geduld en liefde.
Men kan al heel veel in de geneeskunde... en met het doorzettingsvermogen van Greet en de steun van iedereen komt alles wel weer goed. Geloven!
Een dikke knuffel voor Greet en een schouderklopje voor iedereen van het gezin!
fam. Van Essche- Van Rompuy

Trui zei

Beste Ria en Luc,

wij denken veel aan Greet en aan jullie.
Elke dag een beetje beter.Vertrouwen op de medische mogelijkheden.
Overtuigd van de grote vechtlust van Greet.Overtuigd van jullie grote psychische kracht.
Moge het voort elke dag een beetje vooruitgaan. Wij sturen jullie steun van hoofd naar hoofd, van buik naar buik. Het MOET gewoon lukken.Jullie doen het zo goed.
Veel sterkte ook voor Kaat en Roel.
groeten
Trui