woensdag 8 oktober 2008

Dag 13


We beginnen de dag met een goed nieuwsje. Greet heeft de hele nacht zelfstandig geademd. Gisteren was men begonnen de beademing wat af te bouwen, zodat ze meer en meer op eigen kracht zou gaan ademen, en dat heeft ze dus de hele nacht gedaan. Ze krijgt wel nog zuurstof, en tijdens momenten van diepere verdoving, tijdens verzorging en operaties, zal ze nog wel beademd worden door de machine, maar het is toch weer een geruststelling dat het haar gelukt is. Een teken dat ze nog steeds blijft doorvechten en dat ze zo snel mogelijk weer wil kunnen lachen.
Maar het kan niet allemaal rozengeur en maneschijn zijn. Ze heeft ook weer wat koorts. Tijdens de wondverzorging vandaag zullen ze extra controleren of er ergens nog een infectie zit. Blijven duimen.

20u30: Vanmiddag zijn Kaat en Cove nog eens mee op bezoek geweest. Van Kaat haar groot lawijt werd ze dadelijk een stuk wakkerder. Ze reageert nu echt op haar naam en op de rare dingen die haar zus in haar oor zegt. Hoewel ze vanmiddag nog koorts had, was haar temperatuur vanavond weer gezakt tot onder de 37. Ook de extra zuurstoftoevoer is weer een beetje lager gezet, en ze ademt nog altijd op eigen kracht. Alweer een stapje in de goede richting, dankzij de positieve energie die jullie allemaal in haar richting sturen. We willen jullie allemaal nog eens bedanken voor alle steun, kaartjes, tekeningen en andere monstertjes.

En los ultimos dias ha mejorado la condición de nuestra hija, de mode que han bajado el oxygeno y el nivel de la anestesia. Ahora ya respira con sus propias fuerzas lo que tambien es importante para evitar complicaciones. Esperamos que siga recuperando pero sabemos que su restablecimiento tardara mucho y conocera momentos difíciles.

Greet's situation has been slowly improving during the last days, oxygen supply and anesthesia have been lowered. She now is able to breathe by herself, although she still is connected to the breathing apparatus. She is considerably less swollen such that, apart from a yellowish color and all the tubes and machines, she now looks rather normal. Keep sending your positive energy to her, because although she is recovering steadily, there will no doubt be ups
and downs.

20 opmerkingen:

Unknown zei

Greet,
Je blijft strijden en dat is super! In gedachten strijden we mee. Don Quichote met een roze vergiet op ons hoofd.

Bart (vakantieverantwoordelijke van Koning Kevin)

Anoniem zei

Hoi hoi,

ik ben blij dat het nieuws toch echt stilaan beter wordt!
Wat een goede manier om mijn dag te beginnen...

hopelijk heeft Greet mijn kaartje gekregen, ik had er hard aan gewerkt... :)

Vee

Unknown zei

Zal blij zijn die 2 weer met roze trizeekes op hun hoofd te zien! (Hou je hart al maar vast voor de gadgets die in Greet haar GHBkamer zullen belanden eens van intensieve af!)(roze konijnen!)
Wat een griet die greet, zelfstandig ademen, all right!!

Het grote boek van Florien zei

Go Great! Super! Ze geeft niet op, da's duidelijk!

Unknown zei

vzw de rozen trizé geeft nooit af!
blijven gaan die lieve kleine greet van ons!

pieterjan zei

ik leg elke avond voor jou mijn duimen op de rekbank, en ze reiken nu al tot aan het plafond! tijd om even te gaan wandelen en te zien of ze de wolken kunnen kietelen
heeeel veel moed iedereen, en GO GREET!

Pieterjan met de grote rode puma schoenen

Bomma zei

Weer een lichtpuntje bij. Doe zo verder Greet want jij bent een echte vechter.
Kussen van Bomma

Evelyne Persoons zei

Ik denk aan Greet elke dag en we blijven allemaal (haar klasje van Erasmus) hopen dat ze DE super Greet blijft die ze is. We duimen voor jou. Ook een bedankje aan de ouders voor ons altijd op de hoogte te houden over Greet's toestand. Ik wens iedereen nog veel sterkte.

Evelyne Persoons (klasgenoot Toerisme)

Oma zei

't Is een beetje zoals in de processie van Echeternach. En die komt er ook! 't Schijnt dat ze daar springen tegenwoordig in plaats van stappen terug te zetten!!!

Sien zei

Greet,

Ik denk veel aan je.
Zo hard vechten verdient bakken respect.
Blijven gaan!

Ook voor de familie veel sterkte toegewenst. Ook jullie verdienen bakken respect.
En dat dit alles nog meer strijd mag opleveren om fietsers tot de allersterkste weggebruikers te maken. Want dat zijn ze.

Sien

Unknown zei

Ik denk aan Greet als ik mijn spaghetti afgiet, zoveel is zeker.

Unknown zei

Zalig nieuws en ik blijf duimen voor je!

xxx

Nathalie zei

Greet,
je bent me er toch eentje.
Heb vandaag een kreet gelaten, op het werk, toen ik je bericht las. Moest even ontladen. Op mijn werk volgen ze nauwgezet jouw toestand en iedereen blijft meeduimen. Ze hebben erg veel bewondering voor jouw kracht en doorzettingsvermogen. En weet je al die klachtjes van voorheen worden niets vergeleken met wat jij nu doormaakt. Veel veel kracht en nog meer moed wensen we jou.
Tante Nathalie en vele groeten en knuffels van Anais en Ronny

Evelyne N. zei

Hallo Greet en ouders,

Ik ben zo blij om elke dag op de blogg te lezen dat het toch altijd ietsjes beter gaat met Greet!
Blijven volhouden meid, ik geloof in jou!

Je bent een echter vechter, dat wisten we al!

Hopelijk ben je snel terug in ons klasje! Want we missen jou!

Ik heb ook heel veel respect voor de ouders en familie van Greet!
Het doet ons veel plezier om ons op de hoogte te houden!

Heel veel sterkte,

Evelyne (3 toerisme)

Anke zei

Blijven duimen doe ik ook!
Je doet het echt supergoed Greet, blijven gaan!

Kus,
anke

Oma zei

Slapeloze nachten leiden soms tot de wildste fantasieën. Bijvoorbeeld: als Greet terug min of meer de oude is bouwen we een feestje, genre fata-familia, we kronen haar tot miss Nelles-Van de Velde, de vzw "de roze trizee" zorgt voor de ambiance, en oma trakteert... oei! heu! voor een stuk toch. Als dat geen deal is.
GREET!!! Wakker worden!!!

Dieter zei

Hey Greet

Ik en de ganse bende van Toerisme :) zijn superblij dat het terug een beetje beter gaat!
Blijven volhouden, maar gij zijt een sterke madame en gij kunt da!

grtz
Dieter

Elien Gillaerts zei

Hop hop hop, greetje in galop, aan de kop, op top! Wat een spierballen, die greet. vele vele gedachten en liefde uit naar jou.
xxx gospeldiva

Unknown zei

Hallo ouders van Greet,
fijn te weten dat het stukje bij stukje beter met haar gaat...
Maar weet wel aan elke lange tunnel is er wel lichtschemering die je uitnodigt verder te stappen in de goede richting..
veel sterkte voor jullie ,ouders , en veel wilskracht aan Greet gewenst.
Ons kaarsje blijft ook voor Greet branden..

Taco zei

Que bien Greet! Seguí así!
Un abrazo grande, Tomas