donderdag 2 oktober 2008

To her friends all over the world


One week ago on Thursday night, Greet returned from a party when she was hit by a very big truck. The neighbours saw it happening and alerted us and called the ambulance. She was transported to the university hospital that is close by, fortunately.
She obtained a first surgery only half an hour later. The speed probably saved her life. She spent several hours in a very critical condition in intensive care, until they operated her for the second time.

She had more surgery on Sunday and the doctors did miracles. She was doing a little bit better, but her situation was and is still is critical. She has many fractures of her pelvis and severe wounds in her belly and her legs. She is kept under narcosis so that she doesn’t have to suffer, she may remain like this for weeks.

On Tuesday Greet had a relapse and had two critical days because of an infection in the wounds on her legs. Luckily the doctors found the origin of the problem and she recovered from the crisis At this moment she no longer needs blood and her organs are recovering little by little.

The good news is that she is in the best hospital of the country, and taht she obtains the best attention. Her head is not hurt and she was conscious when she arrived in the hospital. She is so strong that even the doctors are surprised by her progress.
But she is not out of danger and she is still struggling for her life. She will need much more surgery, and a long time to recover. She will need all your support, affection and good thoughts. Although we do not know what she can hear now, we pass on your messages.

Greet pasó por unos días críticos a causa de una infección en las heridas de su piernas. Afortunadamente los doctores encontraron el origen del problema y salió otra vez de la crisis. En este momento ya no necesita sangre y sus órganos van recuperándose poco a poco.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Marcelle,

Ik vind dit zo vreselijk, ik vind er geen woorden voor; Ik heb zelf twee meisjes en weet wat een ouder leiden kan. Maar dit leiden is mij gespaarde gebleven.
Ik voel pijn en verdriet, maar kan niet trachten te beseffen wat luc en zijn gezin moet voelen. Geef hem aub onze gevoelens van liefde en moed. Blijven hopen is het enige wat telt. Ik weet niet hoe ik zo een blog moet beantwoorden, maar jij zal dat voor mij wel doen he.

Beterschap en sterkte.
Mariane Nelles-Tzamouranis

Corry zei

Lieve Ria en Luc,

Via Hilde vernam ik het verschrikkelijke nieuws, het heeft mij enorm geraakt. Zoals jullie weten hebben wij ook 2 dochters .. En wat is er belangrijker dan het leven zelf, zeker dat van een jong mens.

Ik weet, het zal niet veel helpen, maar besef dat er veel mensen trachten jullie pijn te voelen en zéér met jullie meeleven.

Wij volgen alles in elk geval mee op jullie blog.

Fluister Greet aub in dat ze een dappere meid is, een vechtertje dat nog niet van plan is er de brui aan te geven.

Veel liefs, sterkte en een dikke knuffel,
Corry

veerle en Mark zei

Heelveel moed, een kikke knuffel en een knipoog. We leven met jullie mee. Heel veel liefs vanuit Beauvoorde.Marc en Veerle

Kleejo zei

Toch niet zo'n lieve meid als jij Greet!? Je ouders noemen u 'ons zonnetje' en zo hebben wij je op school ook altijd meegemaakt, als een dartel en vriendelijk 'zot ding'. Vanmiddag kwam ik Magali tegen in de stad en die vertelde me wat er gebeurd is. Sindsdien denk ik haast continu aan u Greet! Heel fijn dat je ouders deze blog hebben opgezet om ons allemaal op de hoogte te houden zodat we voor je kunnen duimen en bidden. 't Is al even geleden, maar ik ben je nog niet vergeten! Het feit dat zo'n kleine meid als jij zo'n enorme klap heeft overleefd, is al een wonder op zich, en ik geloof dat dit een belangrijke boodschap inhoudt. Als je de voorbije dagen al zo enorm hard gevochten hebt en steeds kleine 'overwinningen' boekt, wijst dat allemaal naar één kant, naar licht aan het eind van de tunnel. Goed bezig Greet, komop, iedereen stuurt zijn grootste hoop en verlangen op herstel naar je toe! Mijn gedachten en gebeden gaan naar jou en je ouders, familie en goeie vrienden uit. Liefs, Cléo (ook een klasgenootje van 't middelbaar)

Taco zei

Animo Greet! Mejorá pronto.