zondag 12 oktober 2008

Dag 17



Ja , die Greet. Schreven we gisteren nog dat er voorlopig niet veel te vertellen zou zijn, dan vindt zij het natuurlijk nodig om ons nog eens de daver op het lijf te bezorgen, met haar lekkende wonden, en om ons weer een uurtje te laten wachten met een bang hartje. Saaiheid is iets dat Greet niet kan verdragen.
Door al die commotie van gisteren zijn we nog vergeten de goede dingen te vermelden. Er is weer een draineerbuisje weggehaald en het draadje uit haar wenkbrauw is eruit. Ze ziet er nu niet meer uit alsof ze een wenkbrauwpiercing heeft. Dat is toch al één buisje minder en één wonde geheeld.
En bovendien had ze voor de eerste keer een slaapkleedje aan. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat dat mij, met die kleine groene figuurtjes, wel heel erg deed denken aan een slaapkleed dat haar oma heel lang geleden had.

20u15: Van avond was Greet weer erg wakker. Niet heel bewust, maar toch gingen haar ogen een paar keer open, en dan deed ze pogingen om iets te zeggen, misschien gewoon roepen. Zoiets als een paniek reactie, dat zat in haar ogen. Dat zal wel vaker gebeurd zijn, de afgelopen week, en dat zal nog vaak gebeuren in de komende weken. We troosten onszelf met de wetenschap dat ze er zich niets van zal herinneren, maar toch doet dat pijn. Hartverscheurend, dat woord heeft plots een heel concrete inhoud.

7 opmerkingen:

Veerle zei

Ik ken die slaapkleedjes met groene figuurtjes.Mijn vader, die in augustus 2006 in Gasthuisberg de 11 laatste dagen van zijn leven op oncologie lag had zo'n slaapkleedje aan. Het gaf hem iets vertederends!
Ja, jullie Greetje zal jullie zeker nog enkele keren door elkaar schudden met de ups and downs van het helingsproces. Daarom blijven wij hier allen jullie steunen! Veerle

Sam zei

Veel sterkte en Greet zal zich er wel doorvechten met jullie steun.

Sam Vanderbeek

ellen zei

Jaja, nog steeds berichtjes! Want het is zoals jullie zeggen, het moeilijkste moet nog beginnen en de steun is nog hard nodig.
Mijn papa had een ongeluk gehad met de motor en heeft ook een tijdje op intensieven gelegen, niet leuk als iedereen daar de eerste dagen wil staan (terwijl dat niet gaat), en dat er al wat minder mensen staan als het allemaal wat lang duurt en als het eigenlijk pas echt nodig is..
Maar hier staan duidelijk nog berichtjes genoeg!
En dat zal nog lang zo blijven.
Dankje voor de moeite te doen deze site zo goed bij te houden!
Veel veel moed.
Komaan Greet.
x

Marga zei

Hallo, Ik wil maar eventjes zeggen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Ons vader lag 2 jaar geleden ook op de afdeling intensieve. Een heel zwaar hartinfarct. Hij is 20 minuten dood geweest. Ik herinner mij opeens weer na het lezen van al de belevingen hoe het voelde. De ene dag dacht je :" We zijn door het ergste heen!" maar de dag later was je weer terug naar af en zetten ze je met je beiden voetjes weer op de grond. Maar...vechters halen het wel. Ons vadere is er doorheen gekomen met veel zwoegwerk! Niemand van de intensieve afdeling geloofde er in dat hij ooit nog een normaal leven zou kunnen leiden. Maar hij kan wel terug fietstochten maken (zelfs 60 km ver. Ik denk heel vaak aan jullie en kan me inbeelden welk gevoel jullie steeds weer hebben bij het betreden en verlaten van de kamer. Jullie moeten er blijven in geloven!!!Het zal niet elke dag een stapje vooruit zijn maar als je het bekijkt over de afstand van een week zal je de stappen wel zien. Ik wens jullie heel veel moed en sterkte toe. Elke dag opnieuw!!!Heel veel dikke zoenen voor Greet en de rest van de familie.
ps. Het kaarsje brandt ook bij ons in de klas en al mijn kleuters bidden mee!!!
Groetjes Marga

trui zei

dag Luc en Ria
jullie blijven ons verbazen: Greet op de eerste plaats, die in de dagelijkse berichten zoveel levenskracht laat zien; jullie gezin en familie, die haar zo moedig (en tegelijk realistisch) elke dag weer over een nieuwe 'meet' halen ...
We blijven jullie volgen via de blog, leven met jullie mee!
groeten,
Trui en Johan

The Imperfectable zei

Nu pas, na twee weken, heb ik dit gehoord via via. Ik heb bij Greet in de klas gezeten in het middelbaar en nog nooit ben ik iemand tegengekomen met zoveel zin in het leven. Dat alleen al maakt dit nieuws zoveel erger. Ik wens jullie, maar vooral Greet, heel veel moed toe!

Matthias zei

Beste Roel en familie,
In deze moeilijke periode van
pijn en verdriet willen we jullie
een woordje van sterkte en moed
toesturen.
Altijd positief blijven denken, hoe
moeilijk dat soms ook is.
We duimen voor Greet! en blijven
jullie berichten elke dag volgen.

Matthias Backx en familie