donderdag 2 oktober 2008

Dag 7


De zevende dag. Greet is de nacht goed doorgekomen. Geen opstootjes, geen incidentjes. Enorme opluchting na de afgelopen twee zenuwslopende dagen. Ze heeft ook een betere kleur nu zei haar verpleegster. We hadden het natuurlijk moeten weten, ze is een sterke meid, die zich niet zomaar laat onderdoen. Dat hebben haar vriendinnen gisterenavond nog volop geïllustreerd met wilde verhalen die ze samen beleefd hebben.
Straks worden haar benen opnieuw verzorgd, en dat zal de druk op de longen hopelijk doen afnemen.

15u00: Greet heeft weer haar best gedaan deze voormiddag. Wat doet ze dat toch goed! Ze is terug stabiel, de zuurstoftoevoer kon weer wat verminderd worden, de verzorging van de wonden op haar been hebben hun effect niet gemist. De dokters hebben gisteren heel wat 'vuiligheid' weggehaald, afgestorven weefsel dat voor ontstekingen zorgt, en voor infecties. Daardoor zijn de longen nu een heel stuk ontlast en kan Greet weer beter ademhalen. We zijn er nu tamelijk zeker van de oorzaak van haar problemen daar zat.
Ze doen daar het onmogelijke. Hebben we dat gisteren niet gezegd?...

14 opmerkingen:

Diane Vermeulen zei

Beste,
met veel spanning lees ik uw berichtjes over Greet. Zij was een zeer leuke, dynamische studente die steeds lachte. Ik vind het supererg dat iemand zoals zij zo iets moet meemaken. Maar inderdaad ze is een sterke meid en ook ik denk en zal heel veel aan haar denken opdat ze het toch zal halen.
Je mag haar in ieder geval een superdikke knuffel van me geven !
Ik vind het een goed idee dat u een dagboek bijhoudt zodat we steeds op de hoogte blijven van haar situatie.
Ik kan het niet genoeg herhalen wat een heel fijn meisje Greet is. U mag terecht fier zijn op zo'n dochter.
Nog veel sterkte voor u en de rest van de familie en natuurlijk ook voor haar. Dat ze maar blijft vechten om dit teboven te komen.
Een dikke knuffel van haar leerkracht Spaans Diane Vermeulen

Unknown zei

Greet, de zon schijnt hier en ik denk aan jou en ik geloof in jou.
Vecht meid, vecht.

Bart (vakantieverantwoordelijke van Koning Kevin)

Unknown zei

open lucht in brussel_goede voortekens.

Unknown zei

Beste Luc, liefste Ria
We hebben vandaag pas het nieuws vernomen via ons Marcell'a'.
Jullie zijn zonder fout, nog meer in onze gedachten en wensen jullie alle sterkte toe die je nodig hebt.
Greetje heeft 1 groot voordeel, Nellesbloed, gewoon niet kapot te krijgen, en ze zal er, zeker met zoveel mensen die haar in gedachten hebben.
Sterkte van ons allen,
de Nelles-Grieken

Marcel

Happytobe zei

Hi Luc

Heb net een geurkaarsje aangestoken...


Marie-Louise

Regi en Vee zei

Luc en Ria
Ongelooflijk hoe sterk jullie dochter is, hoe dat ze 'gedragen' wordt door haar familie, vrienden, door GHB ! Greet, elk stapje vooruit, hoe klein ook, is een belangrijk stapje op je terugweg. Heel heel veel sterkte allemaal !
Vee

DJ KOEN zei

vandaag op het werk kwam een nederlandse vrachtwagen met over de hele lengte een sticker "ik zie je hier hier hier niet niet niet" en daaronder "blijf uit mijn dode hoek" zou het iets uithalen?
Een paar weken geleden hebben we elkaar nog eens ontmoet in Hofstade en dat was jaren geleden, maar het was niet het gepaste moment om bij te praten, want het was feest en er moest gedanst worden.Toen ik het slechte nieuws vernam was mijn eerste reaktie, bellen maar... wat moest ik zeggen? Dankzij dit medium hoeven jullie niets te zeggen maar kan iedereen de ontwikkelingen volgen, en jullie enorm steunen. Daarom heel veel sterkte en doe Greet vele groeten
Vanwege Koen, Nadia, Shauni en Kylie Van Reeth-Smets

Annelies B zei

Geweldig, We zijn hier allemaal megacontent met het goede nieuws.

Go Greet!

Wij staan op met jou in onze gedachten en gaan slapen met jou in onze gedachten...

Annelies, Lore, Joris, Annick en Philippe

Bert zei

We steunen jullie langs alle kanten en we denken veel aan jullie.
We wachten elke dag vol spanning op de berichtjes.Het is leuk dat we zo mee kunnen volgen wat er gebeurt.
Maar ik weet zeker dat Greet er goed doorkomt.

Anke zei

Lieve Greet,
Lieve familie,

Ik ben heel erg aangedaan door wat ik lees over je, Greet. Het is bijna te verschrikkelijk voor woorden en het is erg bewonderenswaardig en fijn dat we allemaal kunnen meevolgen hoe het met je gaat.
Ik ben heel blij te lezen dat de grondtoon toch positief klinkt. "Downs" zullen er blijven bijhoren denk ik, maar zoals je nu bezig bent blijf je toch stilletjes "up" gaan. Dat is geweldig en maakt ons allemaal gelukkig en hoopvol. Blijf zo verder doen Greet, je bent een super-meid!
Ik brand alvast een dikke kaars en hou m'n vingers gekruisd.
Veel moed!

Liefs,
anke
(begeleider bij koning Kevin, ik mocht al twee vakanties van haar kookkunsten genieten)

Nathalie zei

Dag Greet,
hele nacht en dag aan je gedacht. ik moet je een hele dikke knuffel geven van Anais. Go Greet go en laat ze daar maar eens zien wie je bent.
Grtz Nathalie
ps hey grote broer toch wel knap wat je allemaal doet!!

Karen zei

Lieve Greet,
Beste ouders,

Vandaag is mijn verjaardag,
iedereen vraagt me wat ik wil... Ik besef door wat jij allemaal meemaakt dat iets willen en iets krijgen zo nietig is tegenover de kansen die we allemaal krijgen. Elke dag opstaan, een hele dag dingen doen die we graag doen en bij de mensen zijn die we graag hebben.
Voor mijn verjaardag wil ik niets, ik wil vooral dat jij, lieve Greet, terug de oude wordt!!
Greet die lacht naar alle kindjes, altijd vrolijk is en steeds behulpzaam is.

Komaan Greet, laat al die mensen in het ziekenhuis maar eens zien wat voor een vechter je bent, niet opgeven!

Groetjes,
Karen
(je ex-stagepartner)

Bomma zei

Volhouden Greet. Je bent een sterke meid<<<<<<<<<<<<<<<;

Bomma zei

Volhouden Greet. Je bent een flink meisje.