donderdag 9 oktober 2008

Dag 14


De nacht is goed verlopen. Greet zoekt nu met haar ogen de bron van het geluid.
Vandaag wordt ze weer van top tot teen gecontroleerd en hopelijk weer wat meer gerepareerd. We wachten op nieuws.

14u30: In een ziekenhuis als Gasthuisberg gebeuren er vaak onverwachte dingen en dat ondervinden wij vandaag ook. We hadden verwacht dat Greet deze voormiddag naar de operatiezaal gebracht zou worden, voor een grondige verzorging van haar benen en dat ze tegen het bezoekuur al weer terug op haar kamer zou zijn. Maar vandaag waren wij de bezoekers die apart genomen werden, gelukkig door een dokter en een verpleger met een brede glimlach. Door een verandering in de planning werd ze nu pas weggebracht, en mochten we er dus niet meer bij. Maar alles verloopt goed. Ze blijft mooi stabiel, zonder koorts en ze ademt zelf voor zover haar verdoving dat toelaat.

20u15: De operatie is goed verlopen, Greet is alweer terug op haar kamer. Ze werd net weer aan al de apparatuur aangekoppeld toen we toekwamen. De verpleegster en de dokter konden ons weer op ons gemak stellen. Wel hebben ze gezegd dat de tijdelijke donorhuid weggehaald is om de mogelijkheid te hebben om dagelijks een ontsmettend bad te geven. Eigenlijk een ligdouche. Wat wordt ze verwend, die dochter van ons, een ligdouche! Maar momenteel ligt ze er weer rustig bij.
Oja, en nog iets, haar kamer begint er uit te zien als een postkantoor, door al jullie kaartjes. Bedankt namens Greet en doe zo voort...

8 opmerkingen:

Unknown zei

we blijven volgen en gaan mee op en af met het nieuws. Greet spookt elke dag door ons hoofd.
Volhouden allemaal!

Annick Nelles zei

die Greet toch, zij doet het toch goed!!!! doe zo door!!!!

dikke knuffel voor iedereen
Annick

Elke zei

Mijn nicht is de beste!
Leuke kaartjes zijn op komst..

dikke beterschapskussen

Esmeralda zei

We willen jullie langs deze weg onze steun betuigen.We zijn de ouders van Rob de vriend van Lore.Sinds Rob het had verteld van Greet ben ik dit elke dag gaan volgen.Ik vind haar zo een sterke meid,ze doet het zo goed.Maar ik vind het ook geweldig dat jullie er samen sterk voor gaan .We wensen jullie nog veel moed en sterkte,Volhouden.

Groetjes Esmeralda(mama van Rob)

Bomma zei

Lieve Greet,
Mijn dikke kaars heeft presies al wat afgedaan. Maandag was ze uitgebrand. Ik ben er dinsdag een nieuwe gaan aansteken.Houd vol!
Dikke kussen.
Bomma

Kelly zei

we blijven je steunen Greet en we blijven aan jou denken. Je bent goed bezig.
Veel moed en sterkte

Groetjes van heel 3 toerisme

Unknown zei

Lieve Greet,

Ik kreeg een mailtje van Lore. Ik schrok, het werd even zwart. Gelukkig stonden daar de woorden: 'buiten levensgevaar'. Wat lief van je ouders om ons allemaal op de hoogte te houden. Ik duim voor je en stuur al mijn positieve energie vanuit Nederland naar jou toe. Blijven gaan met de banaan!

heel veel liefs,
Liselotte Vandikkelen

griezelsteentje zei

We kennen elkaar helemaal niet, maar ik hoorde het hele verhaal van een koningkevindochter van mij. Sindsdien ben ik alle dagen Greets toestand blijven volgen. Het is fantastisch dat jullie zo positief blijven en er nergens ook maar een spoortje van wrok te bespeuren is.
Als alle beetjes helpen, dan wil ik ook graag veel aan Greet denken om haar een beetje vlugger weer naar huis te halen.

Lieve groetjes,