maandag 6 oktober 2008

Dag 11


10 u: Weer een dag erbij. Ze is alweer een beetje wakkerder, en heeft zelf haar arm verplaatst. Weer een heel klein stapje zoals er nog vele moeten volgen.

Het is heel stil in huis nu. Luc en Kaat zijn terug aan het werk, Roel is naar zijn kot vertrokken en Inka ligt te treuren in Greets princessenstoel. Normaal is het Greet die hier zorgt voor vrolijk lawaai maar dat zullen we weer nog een hele tijd moeten missen. We zijn natuurlijk zeer blij met de vooruitgang die ze al geboekt heeft, maar door de zeer zware verwondingen aan haar buik en benen zal ze zeker nog maanden op de intensieve moeten blijven. Ze zal jullie steun dus nog lange tijd nodig hebben.

20u30: Praten met artsen is altijd een beetje ontnuchterend. Ze zetten je terug met beide voeten op de grond, en soms zelfs een tikkeltje dieper. Vanmiddag heeft hij een schets gegeven van wat we kunnen verwachten en daardoor ook van wat er allemaal nog fout kan gaan, en dat is behoorlijk veel, deprimerend veel. Tot nu toe hebben we getracht een beetje afstand te houden van de voorstellingen over wat er allemaal onder dat dekentje ligt, maar beetje bij beetje komt dat aan het licht. Eigenlijk willen we het niet weten, en toch willen we het weten, we vragen er misschien niet met zoveel woorden naar, maar we peilen, en wroeten een beetje met de vinger, en dan krijgen we een antwoord dat we eigenlijk niet willen horen en dan zitten we terug in de put waar we de afgelopen dagen net uit gekropen zijn.

10 opmerkingen:

Annelies B zei

Ik zal graag voor een beetje steun zorgen.
Al is het alleen maar via de blog en kaartjes...
Maar een schoon opbeurend beterschaps-kaartje is in ieder geval al bijna onderweg!

Groetjes en heel veel sterkte!!
Annelies

Annick Nelles zei

hou er de moed toch maar in, maar ik kan mij voostellen dat het moeilijk is als je alleen thuis bent. Ik ben blij dat Greet vooruitgang maakt maar realiseer mij ook dat ze nog een lange weg te gaan heeft. Wij zullen haar blijven steunen en jullie natuurlijk ook.
Dikke kus van ons allemaal
Annick en co

Bomma zei

Lieve Ria,

Ik ben blij dat het weer wat beter gaat met Greet. Voor u zal het niet
gemakkelijk zijn zo'n dag waarbij ge alleen zijt met uw gedachten nu dat Kaat en Luc terug aan het werk zijn. Ik weet wat het is zo dagen alleen te zitten en met niemand te kunnen praten.
Ik wens u nog veel moed.
Bomma

Unknown zei

De meeste mensen beginnen met een pink, maar Greet beweegt meteen haar hele arm.

En avant.

Greet zei

Ik ken jullie niet en jullie kennen mij niet, maar deze blog heeft mij zo aangegrepen dat ik gewoon iets wou zeggen. Om jullie te laten weten dat zelfs mensen die jullie niet kennen echt hopen op het beste. Ik duim echt keihard dat Greet langzaam maar zeker vooruit blijft gaan. Heel veel sterkte aan iedereen, en echt wel hoedje af voor de manier waarop jullie toch altijd zo optimistisch blijven en alles van de positieve kant bekijken!

Karen zei

kun je niet vliegen,loop
kun je niet lopen,ga
kun je niet gaan,kruip

maar blijf nooit stil staan
nooit dalen,immer opgaan

kun je niet lachen,glimlach
kun je niet glimlachen,wees toch blij
kun je niet blij zijn,wees tevreden

maar nooit de moed opgeven
en immer voorwaarts streven

Een klein gedichtje om toch maar te zeggen, het gaat misschien soms traag en ze zal nog een lange weg afleggen, maar ze ZAL hem afleggen.
Komaan Greet en familie, ik blijf aan jullie denken!

Groetjes,
Karen
(je ex-stagepartner)

Veerle zei

Ik stem in met Greet uit West Vlaanderen , we kennen Greet en haar familie niet persoonlijk maar we voelen ons echt meeleven met hen dankzij de dagelijkse berichtgeving van Greet's papa en de nieuwe leuke foto van Greet die hij telkens toevoegt.

Veerle in Aarlen

Unknown zei

We staan klaar en we hebben een lange adem... En mocht er nog eens veel bruine botjes gewenst zijn ten huize nelles, met de bus duurt het 10 minuutjes...

Veel liefs

geertrui en hans zei

Lieve mensen,
ondanks alle angstige berichten van dokters, blijf geloven dat het goed zal blijven gaan. We staan rond, achter, naast jullie en geloven en hopen mee met jullie.

Geertrui en haar jongens

Diane Vermeulen zei

Greetje
ondanks de vele moeilijkheden die je nog moet trotseren, blijf doorvechten en blijf je koppig vasthouden aan de positieve vooruitgang die je maakt.
Ik denk heel veel aan je. Elke dag voordat ik mijn computer aanzet om je dagboek te lezen hoop ik telkens een positief berichtje te kunnen lezen. Het doet deugd als dit dan ook zo is.
Ik geef je alvast UN FUERTE ABRAZO y hasta la próxima.
Tu profe de español.