woensdag 15 oktober 2008

Greet! Vriendinnetje!


Ik kreeg juist telefoon van Kaat. Mijn hart sloeg zich al dubbel en in driedubbel tempo over uit schrik dat er iets was, want zo heeft ze ons onlangs nog al eens ons de stuipen op het lijf gejaagd. Maar, het was maar om te vragen of ik iets wilde pennen op dé blog. (Fioew!) Dus, zit ik even achter mijn computer om een blogje de wereld in te sturen. En het moet goed zijn, want, blijkelijk wordt er zo'n 600 keer per dag naar deze blog gekeken.

Ik zal beginnen met een geruststellende mededeling, want ik weet hoeveel mensen er telkens weer op 'refresh' duwen op deze blog, in de hoop goed nieuws te spotten. Vannacht niets te melden, alles rustig, alles ok: Niets speciaals te melden.

Deze nacht heb ik weer over u gedroomd, Greet.
Eerst werd je wakker in het ziekenhuis. Ik quote; “Nee, serieus, wélke dag zijn we vandaag??”
En daarna waren we in een wildwaterpark! Iets wat wij zoiezo noooit zouden doen haha! En maar aan het naar beneden glijden, en ik er bezorgd achteraan.
Iedereen van ons heeft wel zo van die dromen al gehad: Michiel droomt over rondhuppelende vrolijke Greetjes, Lynn over druk bellende Greetjes met broodjes van de Panos in haar hand, en Liesel, die droomt gegarandeerd over gigantische roze konijnen op uw kamer – die dan blijken behoorlijk eng en gevaarlijk te zijn een keer dat ze uit de verpakking werden gehaald. (Ik voorspel echt allerlei hylarische attribuutjes op uw kamer een keer dat de enge machines aan uw bed weg zijn – pas maar op :)

Ondertussen is dit dag 20. Hoe absurd. Je kan je ni inbeelden hoeveel keer ik al met mijn gsm in handen heb gestaan met het idee 'dit moét ik Greet vertellen'. Maar zolang je daar rustig ligt en alles stilletjesaan beter wordt, kunnen al die verhalen wel even wachten. Maar wees gerust, ik spaar ze op, voor al de komende momenten. Voor wanneer we u komen bezoeken. En in afwachting daarvan zend ik al mijn positieve stralen naar uw kamertje en steek ik trouw nog wat kaarsjes aan. En bal ik mijn vuist naar elke passerende vrachtwagen!

Mama en papa Greet, geeft ze maar een dikke zoen op haar voorhoofd straks, wanneer jullie haar gaan bezoeken. Want, we missen haar hoor. En fel!
En ik hoop echt van ganser harte dat die spanning van week 1 snel wegtrekt, omdat ze het zo goed doet...

Véél liefs

Yahnicka

PS: Greet, ik heb nog een verjaardagscadeau van u gevonden van toen ik 20 werd. Het is een bon voor een “verjaardagsverrassingsverwenavond”. Mag ik die dan nu inruilen, en wilt ge om mij te verrassen in een dokters-voor-een-raadsel-stellend krachtwijvekestempo helemaal beter worden?

5 opmerkingen:

Elke zei

Wat een leuke tekst!
Ik ben er van overtuigt dat de andere 599 bezoekers van deze blog dat ook vinden.
Al die onnozele dingen die jullie altijd samen doen, de gekke spulletjes voor elkaar,.. het is zo typisch!
Ook al is het dag 20, ik blijf duimen voor die nicht van mij. Want eerlijk ik mis ze ook wel heel veel.
dikke kussen

Stefanie zei

Hey Greet,

Elke dag kom ik eens een kijkje nemen hoe het gaat met jou. Ben blij dat je langzaam aan, op een rustig tempo, en beetje bij beetje vooruitgang maakt. De hele klas denkt vaak aan jou, en we steunen je echt van harte.

Dikke kus,

Stefanie

Fouture zei

Yannick en andere vrienden,
Binnekort gaan we met greet de gangen vant Gasthuisberg onveilig maken met roze konijnen,rolstoelen en dan verkleden wij ons ook als verpleegstertjes!(ik ken een truk om ijsmashines leeg te roven!)

Iedereen goed volhouden!! T'is bijna aan ons mannen! Schrijf de plannetjes en de verhaaltjes op zodat we ze niet vergeten uit te voeren en te vertellen

Spleetje,slaap maar lekker, je wordt wel weer wakker als je wil!En dan komen wij ook kuskes op uwe kop geven.

Love ya chineesje!

Helena

jose zei

Gallo Greet en familie.
Zal mij even voor stellen ik ben Jose de schoonzus van Marcelle,heb met veel aandacht en emoties de verhaaltjes gelezen,wat vindt ik dit erg. Maar jullie moeten hoe moeilijk het ook is positief blijven denken. Ik stuur jullie heel veel licht, liefde en kracht en dat het gauw beter mag gaan. Zal een kaarsje laten branden voor Greet. Zal nog wel eens wat van mij laten horen. Dikke kus voor jullie allemaal. Groetjes Jose.

veerle en Mark zei

Elke dag vol ik trouw de blog over Greet,iedere dag uitkijkend naar goed nieuws. We wensen jullie het allerbeste voor de komende dagen.
Veel liefs en een dikke knuffel.
Mark en Veerle
Beauvoorde