vrijdag 10 oktober 2008

Dag 15


Greet heeft vannacht weer flink haar best gedaan en ze is mooi stabiel gebleven. Meer nieuws hebben we voorlopig niet, maar straks gaan we naar haar toe. Na een gesprekje met de dokter of verpleger gaan we jullie zeker meer kunnen vertellen.

17u30: Met een kleine omweg langs de stad zijn we net terug van het ziekenhuis. Greet heeft vanmorgen haar eerste 'bad' gekregen. Alle wonden werden nog eens schoongemaakt. Dit zal vanaf nu elke dag gebeuren, om de infecties zo veel mogelijk tegen te gaan.
Het was even schrikken daarstraks. De verpleger die vandaag aan het werk was vertelde dat hij daar al lang werkt, maar dat hij nog niet vaak iemand gezien had met zulke erge verwondingen. SLIK. Zo beseffen we weer hoe erg ons Greetje er aan toe is, want met dat laken over haar lijf zie je daar natuurlijk niets van. Maar langs de andere kant beseffen we ook dat Greet heel erg sterk is en al veel vooruitgang heeft geboekt, ondanks haar toestand.

21u15: We zijn voor de verandering op nachtbezoek geweest. Wat is het dan stil in het ziekenhuis. We hebben niet veel nieuws te melden, dus is dit de gelegenheid om wat gedachten op te schrijven. Bijvoorbeeld over hoe het ziekenhuis binnengaan ons met de neus op het feit drukt, dat daar een klein frêle en beschadigd meisje ligt, zich volkomen onbewust van onze zorgen, en gelukkig maar. En zich volkomen onbewust van de moeilijke momenten die ongetwijfeld zullen komen.
Thuis kunnen we de gedachte aan haar toestand soms eventjes een beetje verdringen, ze is gewoon niet thuis, weer in Italie of in Barcelona of zo, maar dan nadert het bezoekuur en dan is daar de realiteit weer.
Maar we blijven positief. Greet, laat de wereld zien waartoe je in staat bent!!

Haar kamer ziet er al fleuriger uit met al de tekeningen en kaartjes die jullie maakten en opstuurden. Dat zal haar zeker deugd doen, ook al ziet ze die nu nog niet. Bedankt allemaal en doe zo voort!

9 opmerkingen:

Tom zei

Geen nieuws, goed nieuws :)

You can do it Greet !!

Kleejo zei

'k Ben blij te horen dat het enkel maar beter gaat elke dag. Heel chique Greet! Vandaag is het alweer twee weken geleden dat jullie hele leven op z'n kop werd gezet... Ook al is de weg nog lang, 't is goed om weten dat er alvast een hele weg is afgelegd deze voorbije weken en dat je zo goed 'presteert' Greet, aangemoedigd door een massa lieve vrienden en familie. Goed begonnen = ...! Doe maar op uw tempo meid en blijf zo fijn stabiel, dat horen we graag!

Evi zei

Zoveel berichtjes in al die dagen en de boodschap is telkens hetzelfde...

Greet is een heel sterk en lief meisje met een, zo te lezen en horen, een heel lieve en vriendelijke familie, die haar zoveel steun en moed geeft!

Super voor Greet en haar ouders om te zien hoeveel mensen achter haar staan en om haar geven!

Sanne zei

Elke dag een beetje goed nieuws, het geeft hoop. Als ik al die verhalen lees, is Greet een vechter, en zal ze niet opgeven! Ook voor jullie als gezin veel sterkte, blijf erin geloven, net als Greet doet.
Veel sterkte en moed van een oud klasgenoot van Kaat. Sanne

Loree zei

Komaan Greet!

Je bent de beste!

Veel liefs Lore (en de rest natuurlijk ook)

myrna zei

WOW,
wat een kort moment dat zo veel verandert!
Greet, ik heb je leren kennen toen de Guatemalteken in Belgïe waren, je vlotte spaans, je vlotte glimlach, je vrolijke gang van doen bleven me bij.
Laat ze weer komen!

Veel dapperte!

Myrna

myrna zei

WOW,
wat een kort moment dat zo veel verandert!
Greet, ik heb je leren kennen toen de Guatemalteken in Belgïe waren, je vlotte spaans, je vlotte glimlach, je vrolijke gang van doen bleven me bij.
Laat ze maar weer komen!

Veel dapperte!

Myrna

Lore zei

Lieve Greet,
Een tijdje geleden hoorde ik dat er een ongeluk gebeurd was op de mechelsesteenweg. Ik bedacht me toen nog even dat het missch iemand zou kunnen zijn die ik ken, maar ik waaide deze gedachte snel weg.
Gisteren kwam ik pas te weten dat het om jou ging. Allerlei gevoelens gingen door me heen. Eerst vooral ongeloof en woede. 'Waarom toch Greet?' dacht ik steeds.
Naarmate ik meer op de blog las, voelde ik een soort warmte toen ik zag hoe je door zoveel lieve mensen omringt bent. Jullie zijn echt geweldig allemaal! Dat moeten jullie echt heel hard beseffen! Ik zou zo graag iets willen doen, maar ik kan jullie alleen maar veel moed wensen en zeggen dat al wat jullie doen echt bewonderenswaardig is.
Greet,doe zo voort en veel sterkte, ik denk heel hard aan je!

Liefs,
Lore (van de guata-ladies/oes'ers)

Veerle zei

Die lieve hond op de foto zal ook wel aanvoelen dat er iets ergs gebeurd is. Telkens ik kijk naar nieuws omtrent Greet is er toch meestal een stapje vooruitgang,zij spartelt er langzaam maar zeker door en zoveel mensen zijn met haar begaan, dat is ook fantastisch.
Al 2 weken..... ik blijf jullie steunen in mijn gedachten!

Veerle