donderdag 25 december 2008

Dag 91 Kerstmis


Kan je nu aan Greet een zalig, prettig, vrolijk Kerstmis wensen? Lijkt me nogal onaangepast. Beter: een rustige, vredige Kerst, zonder koorts, pijn, angst of verdriet.
Ben echt benieuwd wie haar eerste glimlachje gaat krijgen als haar waterlanders eenmaal achterwege blijven. Mama of papa? Die verdienen het zeker. Iemand van de verpleging? ’t Is hen van harte gegund. Zo kunnen ze ons Greet eindelijk eens echt leren kennen na al die maanden. Roel? Of Kaat? Kaat! Natuurlijk Kaat.
Maar ik kan me voorstellen dat Greet geen zin heeft om te glimlachen naar al diezelfde gemaskerde, haast onherkenbare gezichten met door dat masker gesmoorde stemmen. Dat zicht alleen al is reden genoeg om te wenen.

Mijn kerstwens: dat lachje van haar!

’t Zou de mooiste kerstcadeau zijn voor ons allemaal en voor iedereen die zo intens meeleeft.

Oma

9 opmerkingen:

Laura zei

Wensen doe ik ook,
zoals oma het zo mooi zei;
wensen en geloven doe ik ook,
in jullie, in Greet;
wensen, geloven en kracht sturen,
want in het samenzijn van kerst, is onze gebundelde hoop, ons onaantastbaar geloof in een goede afloop en onze vereende kracht deze te sterker voor Greet.

Greeteke,
de kerstballen zijn ook dit jaar weer te kitscherig, de kerstbushes weer veel te duur, mijn god vanmorgen werd ik zelfs wakker met Rob de Nijs die zong over vrolijk sleeën in de sneeuw. Die er ook dit jaar weer niet is. De kardinaal vraagt zich nu al af of er nog een oplossing is voor de economische, politieke, morele en nog wat van die woorden, crisis. Dus neem je tijd, op een dag, wanneer het sneeuwt en jij weer beter bent, zal er ergens een dennenboom staan en sowieso vind je dan wel ergens decoratie voor die groene boom, je zingt een liedje, doet een dansje met je vrienden, jullie toveren een feestmaal en dan is het jouw kerst. Die komt!

veel liefs

Unknown zei

Lieve Greet,

Wij willen jou toch een kerstwens sturen: Laat het licht van Kerstmis jou de kracht en moed geven om te blijven vechten. Wij blijven geloven dat de liefde waarmee je door jou familie en vrienden omringd wordt jou sterker maken dan wie ook.

Veel kerstkusjes,

Lucy, Johan, Rik en Leen

tante els zei

Greetje,
heel de dag kerstliedjes op de radio, en jij weet niet eens dat de zomer al voorbij is.

Wij vieren vanavond kerstmis met Oma en Opa, met tante Tiny en haar gezin en - als het vandaag goed gaat met jou - met je ouders en Roel. Niemand voelt zich in feeststemming, maar Oma vond het geen dag om alleen te zitten, dus kruipen we allemaal bijeen onder het motto "nodig eens een eenzame uit". Straks gaan we je weer heel erg missen, plengen we gegarandeerd weer wat tranen, en toasten we op jou. In de overtuiging dat je er volgend jaar weer gewoon bij bent.
Lieve kerstzoentjes!

karo zei

beste greet en familie
ik ken jullie helemaal niet. ik volg dagelijks jullie harde en moeilijke weg naar betere dagen.
ik weet dat jullie met al jullie kracht en doorzettingsvermogen deze moeilijke weg zullen afmaken en er ruimte vrijkomt voor betere dagen! ik wens jullie vanuit men hart veel sterkte en beterschap.
Komaan greet "je kan het meid" gzr karo(verpleegkundige operatiezaal)

Unknown zei

Buon Natale mia piccola Amica!
guarisci presto,
baci,
Ritanna

Gunther zei

Op deze kerstavond wens ik jullie allemaal veel sterkte en moed om door te gaan. Laat 2009 beter worden dan de laatste maanden van 2008!
Gunther.

Unknown zei

Greet, Kerstmis is een dag van geboorte, van een nieuw begin. Laat deze dag ook voor jou en je familie een dag zijn van nieuwe hoop en nieuwe kracht. Achter elk bericht dat hier in de blog verschijnt, zit er iemand die je het beste wenst. Zelfs meer ! We wensen je kracht, moed en volharding toe ! Marc, Margriet, Linde en David

Elien Gillaerts zei

Hihi, greetje, wat ben je daar nog jong. En dat in mijn Haasroodse living (die nu van Bieke van de Kampioenen is)! Ik was al vergeten dat we dat jaar drie kerstbomen hadden... Gauw komen er terug van die ongelofelijk te gekke avonden waarop we rollebollen, gekke bekken trekken (uiteraard ook met ekke), heerlijk koken, in het rond dansen en lachen lachen lachen. Beloofd!

Elina xxxxxxx

Esmeralda zei

Wij willen ook langs deze weg kerstwensen sturen,maar hat zijn sterke wensen en veel moedige wensen.Laten we uitkijken naar 2009,dat Greet stilletjes aan beter gaat worden.En er mag ook eens een traantje gelaten worden dat kan eens goed doen.
Jullie doen het geweldig

veel nieuwjaars wensjes
Esmeralda