woensdag 17 december 2008

Dag 83



We zijn al een paar dagen in lichte paniek. Eerst was er die hoge koorts, tot 40 graden,die blijkt intussen meer antibiotica onder controle. Dus toch een infectie. Dan is er weer sprake van bijkomende verdoving, omdat ze het wakker worden toch nog niet aan kan. En gisteren is er een CT-scan gemaakt, zo een gedetailleerde röntgenfoto, en daarop is te zien dat haar bekken er toch veel, erger aan toe is dan we dachten. Misschien starten ze binnenkort een therapie om haar bloedwaarden te verbeteren, dat komt dus ook al niet spontaan goed.
Gisteren, na het ziekenhuisbezoek, hadden we geen van beiden veel zin om eten te maken en zijn we dus maar voor een snelle hap de stad ingegaan. Bij het terugwandelen kwamen we langs de goed verlichte etalage van een begrafenisondernemer. Geen van beiden keken we om of draaiden we zelf maar het hoofd, maar we voelden heel goed van mekaar wat er op dat moment in de ander omging.
Vanavond hadden we eigenlijk naad de dansles gemoeten, maar ook daarvoor ontbreekt ons vandaag het concentratievermogen. Beste tangocollegas, ik hoop dat jullie het ons niet kwalijk nemen dat we er weer een avond vantussen knijpen, zeker na wat jullie de afgelopen week voor ons en voor Greet gedaan hebben, het was een prachtig bal. Heel erg bedankt voor dit initiatief.

5 opmerkingen:

Het grote boek van Florien zei

Lieve mensen, hou de moed erin! Ik weet dat het makkelijk gezegd is, zeker van iemand die het nooit meegemaakt heeft. We duimen allemaal heel erg voor Greet, ook mensen die haar niet kennen (mijn kotgenoten bijvoorbeeld). Morgen werk ik nog eens op Gasthuisberg, dan ben ik weer een beetje dichter. Ik zal al mijn positieve energie naar dat kamertje van Greet sturen. Geef het niet op, we denken allemaal aan jullie!

Anoniem zei

Hoi ouders van Greetje,

Elke dag lees ik trouw deze blog, maar vandaag had ik toch het gevoel dat ik móest reageren.
Heel veel meer als Magali heb ik niet te zeggen, maar ik zal het toch maar eens herhalen...

Hou de moed erin, niet opgeven, en blijven hopen op wat beter nieuws! Ze zeggen niet voor niets dat hoop doet leven, of dat wil ik toch geloven.
Ik hoop dat de positieve vibes van al Greet haar fans tot bij jullie blijven geraken.

Vee

marleen zei

83 dagen...
hopen, voelen, willen, denken, schrikken, missen, wensen, ...
een lange vermoeiende weg!
Overal branden lichtjes en kaarsjes; allemaal ook een beetje voor Greet en voor jullie!
Wij hopen mee!!
Veel liefs en sterkte!

Unknown zei

Hei,
ook van hier uit; hou moed.
Een mand vol draagkracht en een karrevracht energie wil ik jullie sturen. De vele lichtjes branden in vele huizen niet alleen voor kerst, maar ook voor Greet!!
Marijke

Kato zei

Ik ken jullie noch Greet, maar ik volg al een hele tijd jullie blog. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik deze post las. Ik duim heel erg hard mee voor jullie, ik hoop dat Greet snel beter wordt.

veel liefs,
Kato