maandag 1 december 2008

Dag 67



16.30u Telefoontje naar het ziekenhuis. Door een verandering in de planning vertrekt Greet nu pas naar het OK. Het zal dus nog wel even duren voor er meer nieuws is.

21u Greet was net terug van de operatiekamer toen we toekwamen. Ze werd nog volop aangekoppeld aan alle tubetjes en bedrading maar ze was alweer bijna op temperatuur. Dat mag ook wel want er heerst een helse temperatuur op haar kamer, 27 graden in de schaduw.
Ze heeft vandaag weer wat donorhuid gekregen maar de details wist de verpleegster niet. Die krijgen we morgen wel te horen. Het voornaamste is dat deze episode weer goed verlopen is.
Het is de afgelopen dagen druk geweest in de wachtzaal, een Spaans-Belgische familie heeft er post gevat en dit weekend was er blijkbaar een delegatie vanuit Spanje overgekomen om het familielid te bezoeken. Alleszins was er op die manier wel wat leven in de wachtzaal.

4 opmerkingen:

Hanne zei

Lieve Greet.

Je moest eens weten hoe blij iedereen is dat het stillaan toch beter met je gaat :) Maar hoe kan het ook anders, grote kleine nicht, zo'n levendige zonnige persoon als jij..
Ik weet dat ik nog wel eventjes geduld moet hebben, maar je moet weten dat er al vollop plannetjes gebrouwd worden voor als je weer helemaal beter bent.
Zo ziet het mijne er uit:
Met alle nichtjes, oma's en tantes (manne die zich geroepen voelen mogen ook mee natuurlijk) gaan picknicken op een mooi grasveldje. je weet wel: picknickmand, rood-wit geblokt dekentje, ..
In de namiddag gaan we met zen allen naar de ikea, omdaar eventueel nutteloze maar vooral grappige dingen te kopen (ahja!). Daarna gaan we naar huis, koken we met zen allen (chocomousse als dessert, maar wij zulle die wel maken als je wilt; hoewel de jouwe eens zo lekker is). ' savonds kijken we met alle jongeren (of ouderen die zich bij deze geroepen voelen) ee paar filmpjes en vervolgens leggen we ons her en der te slapen. De volgende morgen sta jij als eerste op en maakt ons wakker met je memorabele 'RISE AND SHIIIIINE!'.

Ik mis u Greet!
En ik weet niet in hoeverre we het bovenstaande gaan realiseren, maar een dessertbuffet kan ik je wel met de 100 volle % beloven. Beloofd!

x Hanne

ivo zei

Beste allemaam
Vanmorgen zag ik dat de Donkerstraat was afgesloten door de politie, ik mocht er ook niet als voetganger/fietser langs. Wat later zag in de krant wat er aan de hand was. Fietsen en vrachtwagens, het blijft een moeilijke combinatie... ook voor deze familie een onverwacht bezoek van een politieagent, maar helaas geen kans meer om uit te kijken naar beterschap.

ivo

" LEUVEN - Vanmorgen is er rond 8 uur een 11-jarige fietser omgekomen bij een verkeersongeluk in Leuven. De jongen was op weg naar school toen hij op het kruispunt van de Donkerstraat en de Wijnpers door een vrachtwagen werd aangereden. Dat meldt vrt.

Bij aankomst van de hulpdiensten was de jongen al overleden. Uit een ademtest na het ongeluk bleek dat de vrachtwagenchauffeur niet had gedronken. "

Soet zei

lieve vrienden en familie van Greet,

ik ken jullie niet en ik ken Greet niet, ik kwam hier via een linkje van een vriendin. Ik heb de hele blog gelezen en gehuild.

Op 22 maart 2008 is een even mooie, creatieve, springlevende, opgewekte, geweldige vriendin van me gestorven in een auto-ongeval.(http://evaliannedevisser.blogspot.com/)
Deze blog deed me zo erg aan haar denken, alleen is dit een blog vol hoop.

Ik wil jullie heel graag bemoedigen, jullie hebben jullie Greet nog bij jullie en ik hoop en bid echt dat ze helemaal mag genezen. Ze lijkt me een hele sterke, levenslustige meid en ik geloof dat ze zal vechten om erdoor te komen. Het moet nu ontzettend moeilijk zijn om die levendige dochter zo stil en levenloos te zien liggen elke dag. Maar ik geloof dat jullie kunnen doorgaan, omdat jullie de hoop hebben dat ze zal genezen, dat ze terug de oude Greet kan worden. Hou jullie daaraan vast en ga door. Als ik dat zo allemaal lees doen jullie dat geweldig.

Ik zal dit blijven volgen, 't is voor mij een beetje een troost dat, ondanks het grote verdriet dat Eva er niet meer is, er hier een meisje aan het vechten is en zal winnen en genezen. Ga ervoor Greet, ga ervoor familie, ga ervoor vrienden.

liefs
Sara

Elien Gillaerts zei

Greetje, greetje, greetje,

Er is een reuze feest op komst! Misschien maken we wel roze taarten, pannekoeken en fluo groenen cakejes. Hoewel ik betwijfel of die wel zo lekker zijn als die van jou. Het gaat er alleszins heel rooskleurig aan toe gaan, we doen onze jongens zelfs zacht roze, borstkasomknellende tshirts aan. Dat wordt lachen! En binnekort kan je dat allemaal zien op ongecensureerde foto's en filmmateriaal.

Doe jij daar maar rustig voort zoals je bezig bent, dappere meid.

xxxx Elina