maandag 15 december 2008

Dag 81


Vandaag was Greet voor het eerst zo wakker dat we oogcontact konden hebben, en dat ze kon reageren op de dingen die ik tegen haar zei. Ik heb zitten huilen van blijdschap, maar tegelijk ook van verdriet omdat het nu zo duidelijk is, hoe lastig ze het heeft. Ze wil iets zeggen, maar dat gaat nog niet met dat buisje in haar keel. Ze kan alleen knikken op de vragen die we stellen. Ze moet ook vaak wenen, maar het is nog niet duidelijk of dat komt door de pijn, of de angst of de verwarring, of nog iets anders. Zo moeilijk....

Vanavond heeft Greet koorts gekregen. We maken ons erg ongerust. Ze heeft nog zo weinig reserves om hiertegen te vechten.

9 opmerkingen:

michiel zei

Dat is echt wel weer een goei stapje vooruit! Het moet geweldig zijn om haar echt te zien reageren op wat je zegt :) Ik beleefde het al helemaal mee toen ik het las
Ik hoop dat deze momenten zich gauw nog eens zullen voordoen.

Unknown zei

Dag kleine Great,
Voor jou gaat het verwerkingsproces pas beginnen, wij zitten al een stapje voor hè. We hopen dat je snel sterk genoeg bent zodat we met z'n allen naast je bed kunnen komen staan supporteren (met vlaggetjes en toeters en zo!)
Jasper en Lynn

Kelly zei

Het is een tijdje geleden dat ik nog een reactie heb gezet maar Greet blijft nog altijd in mijn gedachten.
Ik ben blij dat ze al meer reageerd en oogcontact heeft.

Groetjes van haar hele klas en we blijven haar steunen.

Laura zei

Lieve Greet,
Je doet me rillen van blijdschap en emoties,

Lieve mama en papa,
Ik kan me voorstellen dat jullie ongerust zijn over die koorts, en misschien moet Greet dan weer een stapje terug zetten en weer wat meer medicatie-hulp krijgen,
maar ze komt er!

Daar ben ik rotsvast van overtuigd.
laura

Rozemarijn zei

Lieve Greet,

Kom op meid, laat die koorts maar een poepie ruiken! Je kan het meid!
En neem je tijd om alles te verwerken, het moet zo vreemd voor je zijn, daarstraks was het nog september en nu is het al december. Maar je komt er meid, en als het even niet leer lukt, voel dan al die mensen die om je geven, neem maar een beetje kracht van ons, wij kunnen wel wat missen voor jou.
Dikke knuffel
xxx

Helena zei

:D

Helena

Elien Gillaerts zei

Ze is nu echt wakker! Wat een opluchting, wat een vreugde!

Dat ze maar gauw dat buisje uit haar keel halen zodat ze kan zeggen wat ze voelt en zodat wij haar kunnen opvangen, troosten, supporteren, slogans roepen, liedjes zingen, gekke bekken trekken,..
Ik duim dat die verdomde koorts heel snel wegtrekt!

Elien xxx

Unknown zei

Lieve Greet,
Er is nog een lange weg te gaan, dat klopt. Maar je bent ook al een lange weg gegaan, een dappere strijd. Al is het met ups en downs, je gaat vooruit. En dat zal je blijven doen. Dat voel ik. We denken hier veel aan je en zenden je al een beetje zomer, dat helpt vast.
Liefs,
Bart (vakantieverantwoordelijke van Koning Kevin vzw)

geertrui en hans zei

Goed zo,
Blijven gaan, Greet.
We duimen dat de koorts snel over is.

Je bent een krak.
En jullie daar ook; Luc en Ria, Kaat en Roel...
In gedachten heel vaak bij Greet,
wij 5
Arend, Zeger en Wannes
Geertrui en Hans