woensdag 10 december 2008

Dag 76


Vanmiddag heb ik nog eens met de dokter gesproken, en hij was alles bijeen toch wel positief over de evolutie van de afgelopen week. De toestand van Greet blijft nog altijd erg fragiel, maar intussen gaat ze toch ook vooruit. De extra vitamientjes hebben haar blijkbaar deugd gedaan, het volledig zelfstandig ademen gaat haar ook al wat beter af, en de huidtransplantaties zien er goed uit. Het belangrijkste op dit ogenblik is dat de overige wonden nu ook zo vlug mogelijk gedicht worden en dat ze terug op krachten komt.

20u: Vanmiddag had de dokter het erover dat Greet binnenkort in een zetel zou kunnen zitten, naast haar bed. Ik heb dat opgevat als een lange-termijnplanning, en gedacht dat het zeker nog enkele weken zou duren voor het zover was. Maar wat zagen we als we vanavond binnenkwamen? Haar bed was gekanteld, zodat ze een beetje rechtop kon zitten. Half liggen en half zitten, eigenlijk, een beetje alsof ze in/op de troon van de prinses met de erwt lag/zat. Het lijkt dus nu toch menens te zijn. Ze opende ook een paar keer haar ogen, een reageerde een heel klein beetje als we tegen haar spraken. Op zulke momenten vertellen we haar telkens weer hoeveel mensen er voor haar aan het duimen zijn, en we zijn ervan overtuigd dat dat haar helpt om het vol te houden.

14 opmerkingen:

Unknown zei

Komaan greetsita, blijven gaan zoals je bezig bent babe! Stilletjesaan komt het allemaal wel in orde! Doe maar rustig aan, we hebben geduld (of we doen toch ons best om dat te hebben, want we zouden je natuurlijk liever nu al terughebben hè!)

Gwenny zei

Hoi hoi

Na 76 dagen waag ook ik me eens aan een reactie...

Willen jullie haar dan alvast ook vertellen dat er sinds zondag twee kaarsjes voor d'er branden en dat we elke dag voor haar duimen?

Heeeel erg veel sterkte!!
Groetjes,
Gwenny

Laura zei

Greet,
Man, zou ik zeggen, maar ik zeg vrouw, wee de verpleegster die een erwt onder u matras steekt! Je bent fantastisch bezig. Hou vol!

JO/EP zei

yes yes! don't stop talking to her. come on princess!

Leona zei

Dat lijkt weeral een hele vooruitgang, we blijven duimen tot we kramp krijgen.

Daan zei

wow!!
nooit gedacht dat ik zou verschieten omdat je gewoon zit:)
ik kijk uit naar een meet & greet with greet, wie niet? (kwestie van nog eens een rijmpje te maken dat niet vulgair klinkt)
word rustig wakker, druk nog 1000 keer op 'snooze' als je wil, de examens komen er toch aan en het leven ligt stil, je mist niks :)

Loree zei

Lieve Greet,

De gevoelens die jij naar boven kan brengen gewoon door vooruit gang te boeken zijn onbeschrijfelijk.
Blijf er voor gaan!

x

Unknown zei

joehoew,geniaal!lieve greet, HOE blij ben ik dat je zit, dit heb ik nog nooit voor iemand gevoeld :)
lief klein krachtwijveke, blijven gaan. we missen je en geloven in je.

tijdtussendoor zei

Dat lijkt wel erg goed nieuws!Een virtuele duim van hieruit;)

Esmeralda zei

Het is fijn nieuws om dit te horen .Greet ik ken je wel niet maar je doet iedereen versteld staan .Doe zo door op je eigen tempo het lukt wel.Je vrienden en familie wachten op je ,en jij komt wel .
Groetjes

Rozemarijn zei

Wauw, Greetje, super!
Als een prinses op je troon, ik zie je zo al zitten, ongelooflijk eigenlijk, zelfs nu ben je helemaal jij!
Go go Great!
xxx

Elien Gillaerts zei

Waaauwaauw, grekke! Je blijft ons toch verbazen, hoor, sterke sterke deerne! Nu komt het einde van die lange herfstslaap echt wel in zicht. Maar doe het maar rustig, zodat je echt uitgeslapen bent, klaar voor de winter, klaar om helemaal terug greetplaneet/principessa te worden en klaar om al die mensen die zoveel en zo lang al aan je denken allerblijst te maken!

LIEFS,Elinaa

UN Secretary zei

Komaan greet!
Ik zou zegge ga voor 2e zit, da zit echt beter als de meeste denken en ik doe da ook altijd!
Deze keer zal ik het u dan is gunnen...

Unknown zei

Greetje, blijven geloven in de goede afloop, voor ons gemakkelijk gezegd , maar gij doet het toch hé flinke meid, blijven geloven, is 80 % kans op genezing, duim voor jou