donderdag 1 januari 2009

dag 98 nieuwjaar



Om te beginnen: aan iedereen een heel gelukkig Nieuwjaar gewenst!

Greet was net aan het wakker worden toen we binnen kwamen. We moesten haar een beetje aanmoedigen, maar na een poosje was ze toch redelijk wakker. We hadden de indruk dat Greet iets wilde zeggen. De verpleger zag dit ook en zei 'wacht, we zullen haar eens proberen te laten spreken'. Wat een leuk nieuwjaarsgeschenk! Het ventieltje van haar beademingssysteem draaide hij toe en omdat ze nu door haar mond ademde, kwam er weer lucht langs haar stembanden. Het moet voor haar een heel raar gevoel zijn om na lange tijd weer zo te ademen en ze moest er nog eventjes aan wennen. Ze zal dus nog een paar keer moeten oefenen voor ze echt zal kunnen spreken.
Ondertussen heeft de verpleger wel al een codetaal met haar afgesproken. Door met haar ogen te knipperen, zegt ze 'ja' of 'nee'.
Als tweede nieuwjaarscadeau kregen we vandaag opnieuw een klein glimlachje te zien! Jeej! Oma, doe nog van dat soort wensen!!

Kaat

Vannacht om 12 uur wilden we vanaf de mollekesberg naar het vuurwerk gaan kijken, maar door de mist is dat beperkt tot het luisteren naar het geknal. Dat werd echter meer dan goedgemaakt door Kaat en Cove die kort voor middernacht aan onze deur stonden met een fles champagne. We hebben dan toch nog een toast uitgebracht op 2009, het jaar waarin Greet beter moet worden.....zal worden.....wordt.

7 opmerkingen:

marleen zei

Mooie nieuwsjes om in 't begin van 't nieuwe jaar te lezen!!
2009 start met goed gevoel!
Wensen jullie een gelukkig nieuw jaar!

geertrui en hans zei

Onvergetelijke eerste woorden zullen het zijn.
We duimen voor STERKE Greet. Ze is FANTASTISCH.

Kussen
Hans en Geertrui
Wannes, Zeger en Arend

Harry zei

Eindelijk die glimlach. Maal twee zelfs! Fantastisch nieuws aan het begin van dit nieuwe jaar.
Beste wensen aan iedereen.

Rita en Harry

Dieter zei

Eerst en vooral mijn beste wensen!
Greet, 'k ben blij dat je 2009 in stijl hebt ingezet, met zoals we van je gewoon zijn: een glimlach!
Heel veel sterkte toegewenst in dit nieuwe jaar en ik ben er zeker van dat het volgend jaar nogal vonken zal geven, met een Greet die dubbel nieuwjaar zal moeten vieren!

Nog heel veel sterkte!!

grtz
Dieter van de toerisme-bende :)

tante els zei

Greet,

We zijn naar het nieuwjaarsvuurwerk gaan kijken (geen mist bij ons). Ik heb daar hard aan jou gedacht: iedere vonk van dat vuurwerk heeft voor jou geglitterd met de bedoeling jou wat extra kracht te geven. Daar ben ik van overtuigd.
Je slaagt je er doorheen dit jaar, met de steun van al wie om je geeft en al wie deze blog leest. Ook daar ben ik van overtuigd.
Ik wens jullie allemaal een wonder-rijk jaar toe.

Imke zei

mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en dan vooral voor Greet, ze zal het zeker kunnen gebruiken! Ze is alleszins het jaar al goed begonnen!

Imke
(klasgenoot van Greet)

Loree zei

Lieve Greet,

Vorig jaar liet je veel mensen opkijken. Je liet ons zien dat een mens sterker kan zijn dan wetenschap en je liet ons zien dat we moeten vechten. Dit jaar weet ik zeker dat je ons nog eens zult verbazen, wonderbaarlijk heb je het al gedaan, gewoon door een glimlach zeg jij, het komt wel goed.
Het geloof dat jij in jezelf hebt wens ik iedereen toe, als iedereen zo kan geloven dan zou de wereld een mooie plaats zijn want het zou betekenen dat iedereen vecht voor iets.

Dat jij nu maar verder vecht, ik wil samen met je vechten en ook geloven.

Ik geloof allesinds al in jouw genezing. Dat je er sterker uit mag komen!

Heel veel liefs en geloof.

Lore je nicht.