zondag 11 januari 2009

Dag 108


De afgelopen maanden zag ik elke dag mensen in het ziekenhuis toekomen met cadeautjes en dat maakte me dan telkens weer wat jaloers. Het drukte mij telkens met mijn neus op het feit dat we zo machteloos waren, en zo weinig konden doen voor Greet. Maar eindelijk komt daar nu verandering in. Er staat hier thuis nog een hele stapel kerstcadeautjes te wachten voor Greet van haar neven en nichtjes. We hebben Greet beloofd dat we elke dag een pakje zullen meebrengen. Dat scheen ze wel een leuk idee te vinden en zo ziet ze dat de hele familie aan haar denkt.
Stiekem blijf ik dan nog wel wat jaloers op de mensen die bloemen kunnen meebrengen of lekkere dingen (taart! champagne!), of nog meer op diegenen die met een valiesje in de hand naar de uitgang gaan, maar tegelijk groeit ook het vertrouwen dat we ook die binnenkort zullen inhalen.

Morgen is er weer een operatie gepland. Dat wordt dus weer tegelijk een spannende dag, en een dag die haar een stap verder helpt.

Met dank aan Johan voor de foto.

1 opmerking:

Lena zei

Dag Greet,

Hier ben ik weer. Weet je nog? Dat meisje dat op jouw verjaar-dag geboren is.
We gaan blijkbaar samen goed vooruit. Ook ik schenk nu geregeld een glimlach aan mijn mama en papa. Die zijn dan ook reuzeblij.
Maar net als bij jou, begrijpen ze me soms totaal niet en kan ik moeilijk duidelijk maken wat ik wil.
Ook ik krijg nog altijd 'vloeibare voeding' en dat zal zeker nog drie maanden duren. Ik vind het wel erg lekker.
Ik slaap nog veel en kan nu en dan toch al een uurtje wakker blijven. Dat gaat ook steeds beter.
Ik moet nog hard groeien maar ik hoop dat ik later net zo sterk en positief wordt als jij!

Lena