maandag 24 november 2008

Dag 60



17.30: De operatie van vandaag was tamelijk laat. Greet is nog maar net terug op de kamer. Alles is goed verlopen en ze is weer helemaal ingepakt. Ik voel me weer een stuk beter nu. Het is toch telkens weer een stresserende dag.

20.00: Tijdens de operatie van vandaag is (eindelijk!) de eerste huidtransplantatie gebeurd. Er is een stukje huid van haar rechterbeen naar haar linkerbeen overgebracht en voor alle zekerheid nog eens afgedekt met donorhuid, voor extra bescherming. Het is wel nog maar een heel klein stukje, om te kijken of het pakt, en of de plek waar de huid is weggehaald ook weer goed geneest, want ze heel wel een heel fragiel velleke. Een heel klein stapje dus vandaag, maar het is er toch weer eentje.
Wel was ze nog heel erg koud. In de voormiddag tijdens het bad koelt ze altijd al erg af, en vandaag lag ze tijdens de operatie ook nog eens een paar uur open en bloot. Gelukkig wordt er werk van gemaakt om haar zo snel ogelijk weer op te warmen, niet alleen met een dekentje waar warme lucht wordt onder geblazen,maar ook nog met een verwarmingslamp die eigenlijk bedoeld is voor te vroeg geboren babytjes.

De foto van vandaag is de fameuze foto die op haar kamer hangt. We hebben deze dit weekend gevonden op haar eigen computer.

7 opmerkingen:

Het grote boek van Florien zei

Hej,
Vandaag op het werk (op Gasthuisberg, dus nog dichter bij greet!) checkte ik op mijn computer stiekem de blog af en toe. En plots sprong het muziekje van la vie en rose aan (mijn geluid stond blijkbaar per ongeluk aan)... Ik moest even stilletjes lachen, maar heb het wel snel weggeklikt, want dat mocht natuurlijk niet! Zo was greet toch weer heel aanwezig, ook op kantoor...
blij dat alles goed ging

Kleejo zei

Ja mensen, als ik aan Greet denk, is het zeker wel zoals ze op die vrolijke foto staat! Blij te horen dat ze zo goed wordt verwarmd/verzorgd en dat ze een papakloek, moederkloek, .. een heel team van kloeken bij haar in de buurt heeft. Kan me voorstellen dat die operatiedagen steeds weer zenuwachtig afwachten is. Gelukkig is er vandaag weer ééntje goed gepasseerd. Door het oog van de naald ben je gekropen Greet, maar na al die tijd blijf je genezen.. We denken aan je!

Tomasz zei

Met die afwisseling tussen gezwem en een warme lamp, droomt ze tussendoor misschien wel van een of ander warm strand waar ze al heeft gelegen.

Alle sterkte greet, en ook aan de familie en goeie vrienden. Ze komt er bovenop! Traag maar zeker, maar ze komt er.

Laura zei

Hey Greet,

Heerlijk voor jou die lamp, rust maar en laat de warmte zijn werk doen! Voor de verplegers zal het wel opletten zijn, ik heb in Turkije namelijk een stukje haar verschroeid onder zo een lamp toen ik een kleine koter klaar ging maken voor het leven. Vers van mama en al verbrand rieken dacht ik, neenee, men 't was m'n haardos die werd uitgedund! Meid, volhouden daar.

tante els zei

vertrek binnen enkele uren naar Nepal
Greet zal niet uit mijn gedachten zijn ginder ver
ik zal aan de voet van de Annapurna de gebedstrommeltjes laten draaien en
je de allerbeste wensen voor een spoedig herstel door de wind laten meedragen tot aan je bed
Walter(van Els)

Elien Gillaerts zei

Al 120 fans die naar je feest komen, greetje!

Unknown zei

Minstens! Al 120 facebookers, maar greet heeft nog meer fans hoor!:)