dinsdag 18 november 2008

Dag 54


Terwijl hier alle aandacht voortdurend naar Greet ging, moest Roel examens doen. Met de gespannen sfeer hier thuis, en als "ontspanning" twee keer per dag naar het ziekenhuis tijdens de blokweek, dat zijn ver van ideale studieomstandigheden. Maar hij heeft het toch klaargespeeld. Gisteren heeft hij zijn punten gekregen en die zijn zeer goed. We zijn trots op hem, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Gisteren werd het slaapmiddel van Greet weer even op een laag pitje gezet. Toen ze haar ogen open deed, probeerde ze weer te praten. De verpleger heeft haar toen uitgelegd dat dat voorlopig nog niet mogelijk is, en gezegd waar ze was, en wat er is. Ze leek dat goed te begrijpen en te accepteren. Geen paniekreacties deze keer. Ze vroegen haar om haar tong uit te steken, en dat deed ze ook. :-)
Ook vanavond was ze wat wakkerder, maar bleef ze toch mooi rustig. We hadden wel het gevoel dat ze besefte dat wij daar waren, en we hebben haar verteld over alle activiteiten die op stapel staan en haar het bijbehorende muziekje laten horen. Dat zal haar zeker deugd gedaan hebben.

10 opmerkingen:

Unknown zei

Dikke proficiat voor Roel!!!
Marijke en Philippe

Unknown zei

goed gedaan roel! proficiat!

Heidi zei

Lieve Greet en familie,

Ook al ken in jullie niet - toch voel ik mij intens met jullie verbonden! Ik ben een vroeger kotgenootje van Rozemarijn Claes (en Rozemarijn is dan weer een klasgenootje uit het middelbaar van Greet).Via Rozemarijn kreeg ik de e-mail over het benefietfeestje voor Greet op 4 december aanstaande. Ik besef meer dan wie ook dat een mensenleven héél broos kan zijn.
Mijn mama heeft na een hersenbloeding op 7 oktober j.l. zelf een tijd in kunstmatige coma gelegen op Gasthuisberg. Ik begrijp dus héél goed wat jullie nu moeten doormaken. Ik wens jullie bij deze dan ook ontzettend véél moed en steun toe en ik hoop van harte dat jullie lieve Greet weer de oude mag worden!!!

In gebed en gedachten met jullie verbonden!

Hartelijke groeten,

Heidi Vanhorebeek

Tante Marcelle zei

Goed zo Roel!!!!

Annelies B zei

Go Roel!

Loree zei

Komaan Roel , zo blijven gaan, maar slimme mensen zitten nu eenmaal in deze familie h! haha.

Proficiat!

michiel zei

Ik ben blij dat ze rustig reageert op de verminderde verdoving! En ik zie ze haar tong al zo uitsteken :)

Trouwens eergisteren was het naamdag van Greet én van Ria tegelijk (volgens de scheurkalender toch) hoera!

ook hoera voor u, Roel

An, Ivo en de kids zei

Geweldig Roel!
Geweldig Greet!
Jullie zijn allemaal straffe krakken.

Rozemarijn zei

Wat een prachtig nieuws allemaal!
Proficiat voor Roel, niet makkelijk, er zijn er maar weinigen die het hem na zouden doen!
En voor Greet: komaan, greutel, je kan het meid! Je bent super bezig! Wel leuk dat ze juist aan jou vragen om je tong uit te steken, zo lijk je al weer wat meer op de oude :)

Liefsxxx

Elien Gillaerts zei

Grekkie, zou je het niet zien zitten om wakker te worden op 11+22+33= dag 66. Dat zijn namelijk allemaal meestergetallen. En meestergetallen hebben een bijzondere betekenis, omdat de persoon op wie ze betrekking hebben een speciale rol in dit leven vervult. Ik ben er zeker van dat jij die persoon bent! Maar keep it cool, je doet het op je eigen tempo, als we je maar snel terug kunnen horen lachen..
KUSJES,
Elieneke.