vrijdag 24 april 2009

Dag 211

De dokters zeggen geregeld tegen Greet dat ze zich wat vaker boos moet maken. Reden genoeg natuurlijk, maar ze is nu eenmaal geen boze, en dat doet ze dus niet. Maar toen ze vanmiddag kwamen zeggen dat haar operatie zou worden uitgesteld omdat "er iets was tussen gekomen", werd het haar toch teveel, en heeft ze dat ook goed duidelijk gemaakt. Dat moet indruk gemaakt hebben, want even later kwam er al iemand melden dat de planning weer veranderd was, en dat ze als volgende patiƫnt aan de beurt zou komen, twee uur eerder dan oorspronkelijk voorzien. Ik mocht nog net een kusje geven, en dan werd ik de kamer uitgegooid, en werd Greet in zeven haasten klaar gemaakt voor de operatie.
Precies drie uur later was alles achter de rug, en kon ze terug naar haar kamer. Er zit nu een stevige schroef tussen haar beide heupvleugels, en dat zou voorlopig voldoende moeten zijn om rechtop te gaan zitten en oefeningen te gaan doen met haar benen.
De operatie is vlot verlopen, zonder dat er weer een heleboel extra buisjes nodig waren, en ze was al heel vlug terug wakker. Tegen de tijd dat wij bij haar waren, kostte het nog teveel moeite om haar ogen te openen, maar ze was wel wakker en voldoende bij de pinken om aan de stem van Roel te horen dat hij gisteravond naar een feestje was geweest.

Wij hebben intussen ook nog een verzoekje. Zondag avond kunnen wij zelf niet op bezoek gaan, dus zij we op zoek naar iemand die Greet in onze plaats gezelschap wil gaan houden. Als je daar zin in hebt, bel ons dan even.

5 opmerkingen:

Unknown zei

goed gedaan great! ge hebt ze eens goed op hun plaats gezet duidelijk!:)
binnenkort terug zitten dan, joepie! goed bezig kleintje!

UN Secretary zei

sorry dat ik zo weinig kan komen greetie, ma tis hier abnormaal druk deze paar weken. Eens over, kom ik direct!
Pint ze maar op los!

Unknown zei

Oh jammer ik kan ook ni dan! Zou zeggen ik verplaats mijn bezoekje van morgen even, maar heb familiefeest...

Het grote boek van Florien zei

Fijn nieuws dat alles zo goed verlopen is greet!! ik heb wel zin om je nog eens gezelschap te komen houden, maar ik kan zondag ook niet..

Annick Nelles zei

goed zo Greet, laat je niet doen, af en toe moet ne mens eens uit zijn sloffen schieten! Fijn dat de operatie goed gegaan is (wij hebben dan ook een kaarsje aangestoken in Luxemburg, het kan maar helpen, niet?) Hopelijk geraken we binnenkort ook nog eens in Leuven....
Nog veel goeie moed en doe zo door ;)
Annick en Philippe