woensdag 1 april 2009

Dag 188

Na de rotdag van gisteren, volgde er vandaag weer een nieuwe tegenslag. Greet is tijdens de afgelopen maanden heel wat haar verloren. Wij hadden erop gerekend dat dat in de loop van de tijd wel terug zou groeien, maar vandaag is de ziekenhuiskapper langs geweest om de maat te komen nemen voor een pruik. En dat ziet Greet eigenlijk helemaal niet zitten. Ze zit dus wel een beetje in de put. Alle steun die jullie haar kunnen sturen is dus welkom, via een reactie hier, of een emailtje, of nog beter, via een ziekenhuis-e-kaartje.

Voor ons zitten de morele oppeppers op het culinaire vlak. Telkens wijzelf iets op het menu staan hebben dat wat exotischer is dan wat de ziekenhuiskeuken levert (en wie ons kent weet dat dat vrij vaak is), brengen we een portie mee voor Greet. Paella, mousaka of quiche gaann er heel wat beter in dan aardappelpuree met vlees en slappe groenten.

De operatie aan het bekken is intussen gepland voor over ongeveer twee weken, dus ofwel volgende week vrijdag, ofwel de dinsdag daarna. We kijken ernaar uit want dan kan de echte revalidatie starten.

3 opmerkingen:

Het grote boek van Florien zei

Greet! Nu je weer dingen mag eten, ben ik volop aan het fantaseren over dessertjes. Voor het Violetconcert maak ik violette taart en voor jou... ik denk aan iets roze? Wanneer mag ik ze komen brengen? Komaan e mede-carrotte! Heb je die trui trouwens nog?

sara_vw zei

Dag Greet,
Ik ken jou van haar noch pluimen maar volg al geruime tijd je blog. Ik ben echt vol bewondering voor de weg die je al afgelegd hebt.
Wat die pruik betreft. Ik vind je een ongelofelijke knap meisje. Je hebt mooie ogen en een prachtige mond tanden. Ik denk dat zelfs een Sinead kopje je geweldig staat!

Vele groetjes en een knuffel,
Sara

Oma zei

Ooooooo!! Stouteriken!! Mij zo laten schrikken!! Tranen, slapeloze nacht! 'tIs natuurlijk archiestom van mij dat ik niet ingezien heb dat het een aprilgrap was. Het bericht komt ook zo "echt" over.
'k Vond het al een beetje raar: gisterenmiddag was Greet zo opgewekt. Ze probeerde zelfs een beetje te zingen! en dan die opdoffer! Gelukkig is Cove net binnengekomen en heeft het probleem geklaard.
Tja, 't zijn zo van die kantjes die een mens van zijn eigen dochter niet kent en gezien de omstandigheden, niet zou verwachten.
Enfin, we kunnen terug lachen!!!
En Greet zal er ook wel kunnen om lachen. Zat ze eigenlijk mee in dat complot?