woensdag 8 april 2009

Dag 195

Onze bezoekjes in de namiddag duren nu steeds langer. Maar de verzorging moet intussen natuurlijk wel doorgaan. En zo kwam het dat we vandaag moesten assisteren wanneer de kine-ploeg langs kwam. Ploeg ja, inderdaad, want er komt nogal wat bij kijken om Greet haar oefeningen te laten doen.

Haar lichaam moet stilaan terug wennen aan een verticale houding in de plaats van horizontaal. Daarom wordt ze met kabeltjes en buisjes en al overgeplaatst op een tafel, die dan voorzichtig en trapje voor trapje overhelt tot Greet bijna rechtstaat. Zo moet ze dan blijven zolang ze het kan verdragen. Als de pijn te hevig wordt mag ze weer wat platter, even rusten, en weer omhoog. De bedoeling is om dit ritueel regelmatig te herhalen tot ze weer echt op haar eigen benen staat, en kan beginnen te leren stappen.

Het is geen pretje om dit te moeten aanzien, en voor Greet zeker niet om te moeten meemaken. Maar tegelijk ben ik toch ook wel trots omdat ze zo goed vooruitgaat, dat ze zo op haar tanden kan bijten in haar strijd om vooruit te gaan, en dat ze complimentjes krijgt van de kinesisten omdat ze zo gemotiveerd is.

11 opmerkingen:

Unknown zei

go greeeeet! dat ge heel moedig waart, wisten we al, maar nu bewijst ge het nog is extra! you can do it, daar twijfelt niemand aan!
tot morgen!
lynn x

Daan zei

oh zalig!
en zeggen dat het niet veel gescheeld had of je had geen 2 benen om op te staan.. ik ben echt blij dat je nu hier staat, greet!

daan

Het grote boek van Florien zei

Great laat zich niet klein krijgen, echt sjiek meid! We blijven voor je duimen en ik kijk ernaar uit om je nog eens te zien!

UN Secretary zei

Binnekort zal ik is langskomen voor kine oefeningen. En da gaat als volgt met daan die assisteert in de begeleiding;
hoooofd schouders knie en teen knie en teen

ma als da nog wa te ver is kunne we stapje terug, bijvoorbeeld
hoooofd schouders wiel en frame wiel en frame

tis dus te zegge als ge een vette yamaha rolstoel moogt hebben

tante els zei

Wat een reuze-vooruitgang, ineens.
Ria, zorg dat er een camera in de buurt is als ze haar eerste stapjes zet hè, want dat willen we allemaal zien!
't is trouwens niet iedereen gegeven: nog eens opnieuw de eerste stapjes leren zetten, en opnieuw met alle ogen op haar gericht, zoals 20 jaar geleden. Wat zeg ik? Nog vééél meer ogen dan toen.

Stefanie zei

You go greaaaaaat!!

Tom zei

Opgepast he Greet,
de Hasselt-gang komt eraan :)

We zullen je nog eens extra komen motiveren.

Tom

Memymom zei

Jo spleet ken stuur jou dit berichtje van wed zen dandy iPhone.mr mes weer je nog nt wat da is hihi.ik kom mrgn mr heb nog niet gevraagd aan je ma.tot morgen sporty spice!!!!!!keep on training. Groeten van van kim heidens Kendy wed els ik en de rest van architectuur van op ben bbq

Memymom zei

Twas helena trouwens hihi

caroline zei

Hej sterke Greet!

Ik geef niet vaak een reactie, maar het is niet daarom dat ik niet aan je denk. Ik ben telkens blij te hore dat het stilaan steeds beter met je gaat. Maar ik dacht, ik stuur nog is een extra-steun berichtje : u can do it! xx cassi

Anoniem zei

Ah, de standing table! Krijg hier volle bak flashbacks...

Maar dat is een concrete sta(m)p in de juiste richting!

Volhouden, Greet!