vrijdag 9 oktober 2009

Joepie.
Vandaag en gisteren,
heuglijke dagen in revalidatieland.
Vanaf nu kan ik officieel stappen. Voor wie denkt het verkeerd gelezen te hebben: vanaf nu kan ik officieel stappen.
Gisteren wilden we bij de kine wat stappen met de aloude opstelling katrollen-looprek, dat wel redelijk gaat maar niet echt stappen is, eerder opgehangen je benen bewegen.
Maar het staplokaaltje was bezet, dus moesten we het doen met de middelen die we hadden. Dus besloten we maar eens te proberen of ik tussen de baren kan lopen. de baren, dat is : zoals in de films, weer leren lopen terwijl je je op je armen opduwt tussen twee balkjes. En guess what? Het lukte! Meer zelfs, die baren is meer een beetje als evenwicht, en een klein beetje extra steun. Dus zo liep ik vrolijk en gezwind de kinezaal door. joepie joepie, ik kan lopen zonder dat vervelend korset enzo. Het gaat zelfs beter nu, mits een beetje spalkjes die mijn dropvoetje mee omhoog houden. joehoew.
Maar daar stopt he ni hoor. Vandaag had mijn kinesist nog zo'n schitterend idee: Ze kwam mijn kamertje binnengewandeld met een looprekje. Ze zegt, Greet, zegt ze, ge ligt al veel te lang in u bed. Tijd dat ge er uit komt. En zo gezegd zo gedaan. Ik zette mij op de rand van het bed, stapte met mijn looprekje tot aan de rolstoel en plofte erin. Het ging uiteraard niet zo vlotjes als het hier staat, op de rand van mijn bed gaan zitten is op zich al een onderneming. Maar dus, voorlopig nog met een beetje begeleiding en binnenkort helemaal alleen: Greet komt uit haar bed. Hoera!
Vanaf nu mag ik dus 00k niet meer z0 veel in mijn bed liggen, m0et ik 00k altijd met de r0lst0el naar de kine k0men, en vaker recht zitten tijdens de dag. Tis verm0eiend, maar alleen maar d00r te 0efenen w0rdt het minder verm0eiend, ahja.
Verder heb ik vandaag een pompoen aangevallen én overwonnen ahja (als ik da nog ni kon). Soep van draaien zeg ik. En taarten bakken natuurlijk.
Tot zover het goede nieuws
hopla.

14 opmerkingen:

Rozemarijn zei

Joepieeeeeee!!
Knalapplaus!!!!

Loree zei

Ik kan niet wachten om je kunsten te komen bewonderen :D

Unknown zei

proficiat Greet, een beter kado voor de bomma kon je niet bedenken
super gewoon

Unknown zei

Stond hier een like-knop zoals in de facebookwereld, ik had hem al kapotgeklikt.

Unknown zei

Amai, goe bezig, Greet! Terug kunnen stappen is een kei grote stap!
ZOEN

Unknown zei

Mega-super Greet! Het spreekwoord ' de aanhouder wint' klopt bij jou toch wel echt!!!

Annelies B zei

*dansje door de kamer* Woepie!

Bart zei

Dat is wel een hele heldere hemel bij donderslag! En zo is de weg ingeslagen richting "singing in the rain" inclusief de lantaarnpaalsprong! you go, for real!

Veerle zei

Fantastisch, Greet!Alles gaat nu met grote stappen vooruit!

Tante Marcelle zei

Waw Greet, wat een vooruitgang.

Unknown zei

Misschien een kleine stap voor de mensheid, maar een ongelofelijk grote stap voor jou. Ik volg je nog steeds elke dag en ben blij dat je elke keer opnieuw kleine stapjes vooruit neemt. Het zal zeker niet altijd gemakkelijk zijn, maar beeld je dan maar in hoeveel mensen er achter je staan! Dikke zoen van de zus van Claesje, Anneke

michiel zei

jeeeeejj!!! Leve die greet!!!
En ik heb toch al met haar pizza mogen eten!!!

marina zei

greetje, hoe is dat meugelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!! Die ongelooflijke mooie berichten van je vooruitgang blijven komen !!!! Lieve meisje, ik heb het al dikwijls gezegd maar wil het nog eens herhalen .... het wondermeisje ' greet' is gewoon niet te vatten
dikke kus van marina ( de mama van claesje )

Anoniem zei

Hey Greet, van iemand die het allemaal ook meegemaakt heeft maar dan anders en toch hetzelfde: ben zeer blij te lezen dat het de zeer goeie kant met je uitgaat.

Het is een waarheid als een koe zo groot: revalideren is bijzonder zwaar en vermoeiend, maar je moet er door en pas dan wordt het minder zwaar. Ik heb toen liters energiedrankjes gedronken en powerbars gegeten (lees: cote d'or) want met hospital food alleen kwam ik er niet. Maar kunnen staan, en dan kunnen dat ene voetje voor het andere zetten, en dan met een omarekje stappen, en dan met krukken gaan (waarom 'op' krukken? :-)), allemaal stappen die je moet zetten om dan tot het moment suprême te komen: de krukken in de vuilnisbak gooien! Je komt er wel, en vanaf nu zal het pas echt snel beginnen gaan, you'll see.

Nen dikke proficiat en ik wens je veel kracht om verder te doen.