zondag 28 september 2008

zondag 28 september, dag3

8u. Geen telefoontje gehad. Greet heeft weer een dag extra gekregen. We bellen even naar intensieve om te horen hoe het gaat. Stabiel, en ze hebben weer minder serum moeten toedienen. Toch weer een beetje positief.
Haar operatie is voorzien voor rond 11u. Haar verpleegster zal een seintje geven als Greet naar het OK gaat. Duimen maar.

13u43: Nog geen nieuws, en dat is goed nieuws. Geen kritische situaties voorlopig. Houden zo Greet. Er zijn nu heeeeel veel mensen aan het duimen voor jou.
Van Nederlands Limburg tot in Blankenberge.

14u13: Net een geruststellend telefoontje gehad. De operatie is goed verlopen en Greet wordt nu klaar gemaakt om de lang uitgestelde scan te krijgen, om na te zien of er nog andere fracturen zijn. Toch een goed teken, dat de artsen haar toestand goed genoeg bevinden om de scanner in te gaan.
We gaan haar nu bezoeken.Met wat geluk komen we samen aan in de Intensieve.

15u30:We zijn net terug. Greet ligt terug op haar kamer in Intensieve. De operatie is prima gegaan zei de arts. Er is weinig bijkomende darmschade gevonden. Alle doeken en tampons zijn eruit of vervangen, een verse drainage aangelegd en nog een grondige inspectie van de buikholte. Tot nu toe alles goed. Wel gaan de nieren nu snel achteruit vanwege de vele transfusies en baxters, en de komende dagen zal ze dialyse krijgen om de nieren te ontlasten. Ook de lever ziet af, dus elke extra belasting moet vermeden worden. Voor woensdag is een nieuwe operatie gepland, voornamelijk om te controleren of alles daarbinnen nog in orde is.
Maar ze ademt, haar hartje klopt, we zijn tevreden met wat we nu hebben.

19u51: We zijn terug van bezoek aan ons Greet. De uitslag van de scan is nu redelijk definitief en de steunkraag rond haar hals is al weggenomen. Goed teken!!! Ook geen verdere schade aan de ruggengraat, of haar schedel. Alleen hebben de artsen nog een breuk aan haar rechter elleboog geconstateerd. Niks ernstig, zeker niet vergeleken met de rest. Vanavond zal ze ook aan de dialyseapparatuur worden gehangen (wat een akelig woord). Maar de dokters zijn positief. Gematigd positief weliswaar maar toch positief. We zijn er nog niet, maar we zijn op de goede weg.
En dus kunnen we weer een nacht ingaan met een positieve gedachte.

11 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb net het nieuws gehoord en ben er echt kapot van.

Luc, Ria, Kaat en Roel, enorm veel sterkte gewenst. Jullie kennen mij waarsschijnlijk niet meer maar dat is niet zo belangrijk.

Ons Greet die haalt dat wel, die is echt geweldig en vooral heel sterk.

Veel groeten
Merijn

Unknown zei

Dit is een berichtje van mijn papa, maar het lukte hem niet om het te posten dus doe ik het voor hem:
Greet, ik heb je leren kennen via Lynn en door een "optreden" van jou als animatrice op een verjaardagsfeestje bij ons. Jij bent een lieve, optimistische, spontane, levenlustige prachtmeid . En één zaak weet ik zeker: GREET, JIJ HAALT HET! Willy (papa van Lynn), Meg, Amy, Marie Anne, Kevin en Elien

Kim zei

Het slechte nieuws verspreid zich als een vuurtje tussen vrienden en kennissen van Greet. Via deze weg wil ik jullie graag een hart onder de riem steken. En Greet, blijven vechten hé! Laat je niet kennen!

Veel moed & sterkte,
Kim (een oud buikdansvriendinnetje van Greet)

Annelies B zei

Luc en Ria,
Kaat, Steven en Roel,

toen we het nieuws vrijdag hoorden waren we er allemaal kapot van. Dat iemand van onze eigen familie zo iets kan overkomen, bijna niet te vatten. We praatten elkaar moed in, ze is nog jong, ze komt er wel door... maar ergens blijft toch die onbekende factor, dat duiveltje in je dat je dwingt rekening te houden met een eventuele slechte afloop. Hoe meer nieuws we doorkregen, hoe beter het er voor Greet begon uit te zien. Meer en meer geloven we in een goede afloop, ook al kan het nog een hele tijd duren.
Toen vanmiddag het verlossende telefoontje kwam van Ria dat de operatie goed verlopen was, hebben we toch enkele traantjes moeten wegpinken. Weer een stap in de goede richting! De hoop stijgt! We weten wel dat jullie niet zo gelovig zijn, maar toch zijn Annick en ik deze voormiddag even gaan bidden bij Pater Valentinus, een kaarsje gebrand voor de goede afloop van de operatie.
Samen met jullie blijven we hopen dat Greet weer helemaal herstelt, ze is een taaie, ondernemende vrouw, die komen er wel.
Steeds in onze gedachten,
Philippe en Annick
Annelies, Lore en Joris

Maud zei

Greet, ook van mij alle steun die ik kan geven. Ik denk heel hard aan u. Je gaat daar bovenop komen! Heel veel sterkte en moed ook aan uw familie en vrienden.
Maud

Arvid Van Essche zei

Ik ben blij dat de operatie goed verlopen is. En dat er zo'n optimistisch resultaat is.

Greet, We denken veel aan je. Kom maar snel terug!

Arvid & Annelise

Unknown zei

Greet, erg veel sterkte! Je wordt ongetwijfeld terug verwacht in Herent, Leuven, Brussel en op nog zoveel meer plaatsen waar ik je wel es tegenkom. Hopelijk tot erg snel!
Joachim

Elien Gillaerts zei

Wat is ons Greet toch een sterke meid! Dolgelukkig dat de operatie gelukt is. Alle kleine vooruitgangen klinken heel veelbelovend en ik heb er alle vertrouwen in! Grekke, volhouden daar, ik blijf aan je denken en de kaarsjes in de kamer zijn voor jou. Veel moed aan de ouders, zus en broer tijdens de slopende uren.

Elien xxx (en Tim)

Tom zei

Voor Greet:

Kijk naar voren
Kijk niet om
Vecht, wees sterk,
Je weet waarom !!


Voor de rest van de familie:

Geef de moed niet op. Na regen komt er altijd weer zonneschijn !
Je kan altijd rekenen op de steun van familie en vrienden. We're just a phonecall away !

Ik denk aan jullie,

Tom

Kendy zei

greet,
volhouden! Je bent al zo sterk geweest, ik ben zeker dat je hierdoor komt! Als ik maar wat voor je kon doen, ik hoop, duim, en denk aan je!

Véél moed en sterkte voor de familie. Blijven hopen, het gaat nu al de goede richting uit, ze haalt het wel!

Kendy

geertrui en hans zei

We vallen stil bij dit nieuws.

We denken hard aan Greet. En aan jullie.

Veel sterkte en moed.

Hans en Geertrui en de drie babysitkids; Wannes, Zeger en Arend