maandag 29 september 2008

Maandag 29 september, dag 4


Weer een streepje bij op de muur. Onze dochter heeft weer een nacht overleefd. Alles is stabiel gebleven en de dialyse is gisterenavond echt gestart. Nu is het afwachten. De stress op haar vitale organen moet nu afnemen zodat ze kunnen recupereren en te gelegener tijd hun taak terug kunnen opnemen.

15u: Net terug van het bezoek uurtje (kwartiertje eigenlijk). En het nieuws is positief. Greet ziet er een heel stuk beter uit, haar gezicht is minder gezwollen en ze heeft een gezonde kleur. De arts is er bij komen staan en zei dat al haar orgaanfuncties vooruit gingen. De nieren doen het beter nu ze ontlast zijn door de dialyse, de leverfuncties zijn beduidend verbeterd, de longen draaien weer op volle toeren en haar hart doet het goed. Wel hebben ze nog een paar gebroken ribben gevonden maar dat zijn futiliteiten. Het buizencomplexs dat binnen en buiten gaat ziet er al iets minder ingewikkeld uit. De narcose wordt nu ook verminderd zodat er momenten zullen komen dat Greet bij bewustzijn is, niet helemaal natuurlijk, en maar tijdelijk, totdat men de juiste dosis gevonden heeft.
De artsen en verpleegsters zijn nu openlijk optimistisch en de ploeg die vrijdag haar leven gered heeft is een kijkje komen nemen. De verpleegster heeft ons verteld dat ze echt verbaasd waren van de vooruitgang die Greet gemaakt heeft.Geweldig, niet?
Tegelijk heeft ze ons ook gewaarschuwd voor overmatig optimisme. Zelf bij een gestage genezing zullen er ups en downs komen, en het proces zal traag zijn. Zeer traag. Eens terug bij bewustzijn zal ze jullie steun broodnodig hebben, en voor een lange tijd.

20u: Het 7u bezoek is afgelopen. Geen nieuwe ontwikkelingen. Eigenlijk op dit ogenblik goed, want een snelle verandering in haar toestand kan alleen negatief zijn.
Zoals we het nu zien staan we voor een fase van zeer trage vooruitgang, en zolang die vooruitgang maar gestaag is, is de rest niet zo belangrijk.

We krijgen enorm veel reacties op de blog, en dat doet echt goed. Zoveel mensen die op dit moment Greet in hun gedachten hebben. Allemaal heel erg bedankt voor jullie steun, al is het enkel morele steun, dat is hetgeen we nu het meest nodig hebben.
Muchas gracias a todos en el mundo que han expresado su compasión y su apoyo.

23 opmerkingen:

Tom zei

Weer een dag dichter bij volledig herstel !

Volhouden Greet !

Eva Parton zei

Dag Ria, Luc en Greet,

Ik heb gisteren een mail gekregen van Yannick waarin stond wat er was gebeurd. Ik was erg verschoten. Ik denk veel aan jullie en duim enorm voor je, Greet. Vorig jaar was er ook een vriendin van mij die een zwaar ongeval had gehad en zij is heel goed gerevalideerd. Met jouw moed en levenslust lijkt me dat dit bij jou ook moet lukken. Veel moed blijven houden. Ik denk aan jou en je hele familie. Veel liefs Eva

Shari zei

We wensen jullie heel veel sterkte in deze harde periode. We hopen ten zeerste dat Greet er helemaal mag doorkomen en terug de oude mag worden. Heel Galapagos voelt met jullie mee en denkt aan jullie. We blijven het vanop afstand volgen en hopen elke dag beter nieuws te lezen. Veel liefs, het Galapagos-team

Anoniem zei

Dag Luc en familie,
Heel veel sterkte! Wat een nachtmerrie, ik heb echt heel de weekend aan jullie gedacht (en aan dat meisje van de foto's uit Ecuador). Ik hoop echt heel hard dat alles snel goed komt. Goed dat we het een beetje kunnen volgen op de blog want we leven allemaal erg mee!
Line

Karolien Van Herpe zei

Hey,

Ik heb het nieuws vanochtend vernomen van Yannick. Ik ben heel hard geschrokken. Zoiets gebeurt normaal toch alleen maar ergens ver weg of op het nieuws? Ik wens jou en je ouders ongelofelijk veel moed en sterkte toe. Vecht ervoor Greet, maar dat zal je ongetwijfeld wel doen. Jij hebt nog een fantastische toekomst voor je en die ga je je zeker en vast niet laten ontglippen, want de wereld ligt aan je voeten!

Liefs,

Karolien

Unknown zei

Blijven gaan Greet.

Unknown zei

Net mail van Joke gekregen. Voelde het tot in mijn maag. Plots leken onze probleempjes wel heel klein. Veel sterkte aan jullie allemaal. Greet: ga ervoor!

lore zei

Hallo Greet en familie,
Ik ken je niet heel goed en zit momenteel ook heel ver weg, maar ik ben via Facebook op deze blog terechtgekomen en ik ben heel erg verschoten. Een ongeluk is zo snel gebeurd! Vanop afstand, leef ik met jullie mee en ik wens jou en je familie heel veel sterkte en moed, ik denk aan jullie en ik ga deze blog zeker blijven volgen. Blijf volhouden, vooruitgaan en vooruitkijken, er zijn heel veel mensen die achter je staan.
Lore Ameel (ex-HHHgenoot)

Unknown zei

we wisten wel da ze sterk was, maar zo sterk dat doktersteams er van verschieten is geweldig nieuws. We staan klaar voor het moment dat ze wakker wordt.
blijven gaan greet!! (en familie!)
liefs
michiel, liesbeth en yannick

Unknown zei

go go greet!

Unknown zei

Greet,
Luc, Ria, Kaat, Roel
en Greet's familie en vrienden,

we duimen vanuit Celgen heel heel hard mee op progressief beter nieuws!

Sterkte van ons allen!
Agata, An, Andrea, Annick, Carine, Danny, Elke, Eve, Frederique, Griet, Iván, Joke, Kathleen, Liesbeth, Lieve, Mariya, Paulo, Silvia, Veronique, Zhiyong

Sabrina zei

Greet,

al deze gebeurtenissen maken me heel stil en doen me goed beseffen dat mijn 'zorgen' echt minimaal zijn. Ik hoop zo dat je snel herstelt en dat je er weer helemaal bovenop komt!

Veel liefs van een oud KHL-maatje,
Sabrina

Unknown zei

Ik heb het slecht nieuws vandaag gehoord van je zus Kaat en echt... ik ben er niet goed van! :-(
Wie had er gedacht dat het lief meisje (toen ik nog in Leuven studeerde) waar ik tezamen aap speelde op die speelplein, zo iets moet tegenkomen in haar mooi leven.
Ik denk aan je en duim voor je Greet.
Na al die jaren ben ik u zeker nog niet vergeten en volhouden zou ik zeggen!
Zo een sterk meisje als jij geraakt er wel door!

Veel goeds en tot vlug!

Maël

ps: veel sterkte aan heel de familie!

herko zei

Hallo, Wij zijn de twee politie inspecteurs die aanwezig waren bij het verkeersongeval van Greet. Onze gedachten waren heel het weekend bij Greet en haar ouders gezien de ernst van haar toestand. Wij zijn zeer blij te horen dat het toch de positieve weg op gaat met haar. Blijkbaar is Greet een doorzetter. Volhouden zo!! Veel sterkte aan Greet en haar familie toegewenst. Loes en Tanja

Annelies B zei

Hey,

komop Greet, keep up the good work!

Wij duimen allemaal voor u.

Unknown zei

Net terug uit Bilbao en dan hoor ik dat vreselijke nieuws : onze vrolijke babysit en buurmeisje heeft een ernstig ongeval gehad.Hoe ernstig besef ik bij het lezen van de blog : Greet is door het oog van de naald gekropen. Misschien hebben de kaarsjes in de klassen op de Rijweg-schoolwel geholpen en al de gedachtjes van de kinderen die haar kennen en zeker van de onze die hopen dat ze heel snel weer beter wordt !

Heel veel moed aan jullie allemaal! En bedankt dat jullie via de blog ons op de hoogte houden van hoe het gaat met Greet !
Liefs, gretel, koen, kieran, luna en pixie !

Anoniem zei

Het is amper voor te stellen dat je leven in een ruk zo kan veranderen. Ik wens jullie veel steun toe, denk aan jullie en duim voor Greet.

Unknown zei

Hallo,

Ook wij denken heel veel aan jullie.
Wij wensen jullie veel sterkte en duimen mee voor Greet.
Blijven vechten Greet! De aanhouder wint!

Liefs,

Lucy, Johan, Rik en Leen

Trui zei

lieve Ria en Luc,

wij worden stil van dit erge ongeluk dat Greet en jullie overkomt.
Wij leven mee maar wij kunnen nauwelijks jullie gevoelens vatten.
Veel sterkte voor het ganse gezin.
Danku dat je schrijft.
Trui

Annemie zei

Dag Greet en familie,

vandaag heb ik een mail gekregen van Liesbeth met de link naar deze blog. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las wat er was gebeurd! Greet, altijd zo levendig en optimistisch! Dit zijn haar troeven die haar erdoor gaan helpen, samen met de steun van zoveel mensen die haar lief hebben. We denken aan jullie!

Annemie en mevr. Adams (HHH)

anoniem zei

supersteun voor een super-enthousiast meisje!

olmo en mayken

Unknown zei

Ook hier gaat geen dag voorbij dat er niet aan Greet wordt gedacht. Maar Greet is een vechtster, ze slaat er zich wel doorheen! Heel veel moed aan de hele familie.

Sara zei

Heel veel sterkte aan de familie! Ik hoop dat Greet snel mag herstellen! Heel lief dat jullie deze blog bijhouden, zodat we allemaal wat kunnen volgen. Ik kreeg er kippenvel van, van dit te lezen. Gelukkig heeft ze jullie steun! Ik hoop dat hier snel weer veel positieve berichtjes op mogen komen! Groetjes Sara (ook een ex-khlleuvenklasgenootje)